Gyulán és Egerben a legjobbak a recepciósok

recepció
PUBLIKÁLÁS: 2013. augusztus 28. 17:30
Gyulán és Egerben a legjobbak a recepciósok

A recepciósokat tesztelte emailen és telefonon keresztül legfrissebb felmérése során a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. A tavalyi év legnépszerűbb turisztikai célpontjaiban vizsgálódtak: Balatonfüred, Bük, Budapest, Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Hévíz, Siófok, Sopron és Zalakaros került a mintába. A szálláshelyek, éttermek és helyi nevezetességek recepciósainak segítőkészségét, gyorsaságát, tájékozottságát térképezték fel – írja a Turizmusonline.hu.

Balatonfüreden, Gyulán és Egerben dolgoznak a legjobbak

A teszt során egy nyaralás, hosszú hétvége vagy egyéb program tervezésekor felmerülő kérdéseket és nehézségeket rekonstruálták minél életszerűbben. Az azonnali válaszadás és a visszajelzés mellett az ügyfélszolgálatok problémamegoldási hajlandósága, tájékozottsága, illetve tájékoztatása és kedvessége is szempontként szerepelt az értékeléskor.

Northfoto

Az ügyfelekkel való kapcsolattartás Balatonfüreden, Gyulán és Egerben bizonyult a legkiválóbbnak. A kutatás során 275 telefonhívást bonyolítottak le és ugyanennyi emailt küldtek ki. Összességében a telefonos elérés bizonyult jobbnak: a helyek 93 százalékát sikerült telefonon elérni, míg az email-es elérés aránya némileg alacsonyabb, 79 százalékos volt.

Akkor is kedvesek, ha nem tudják megoldani a problémát

A vizsgált szálláshelyek összességében kedvességben bizonyultak a legerősebbnek, úgy tűnik, ebben nincs hiány, még ha a problémamegoldási hajlandóság vagy a tájékoztatás nem is teljeskörű. Az éttermek esetében azonban nemcsak a kedvesség, hanem a problémamegoldási hajlandóság terén is jó eredményeket tapasztaltak.

A telefonos szituációk nyertesei azonban egyértelműen a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek: az egyes helyek nagyon jó eredményeket értek el, adottságaiktól függetlenül is igyekeztek a tájékoztatással, tanácsaikkal az érdeklődő segítségére lenni. Az összes szempontot figyelembe véve, a telefonos kapcsolattartásban a szálláshelyek esetében Eger, az éttermek esetében Sopron, a múzeumok és egyéb látnivalók esetében pedig Gyula bizonyult a legkiemelkedőbbnek.

A kis fogadók közvetlen választ küldenek, a nagy hotelek sablont

Összességében elmondható, hogy az email kommunikáció minden vizsgált helyen közel egyforma hatékonysággal működik, mint a telefonos. Ami a szálláshelyeket illeti, megfigyelhető, hogy míg a kisebb fogadók általában rövid, közvetlen hangú válaszra szorítkoztak, a nagyobb szállodák körében általános a sablonok, egyúttal a formálisabb stílus használata.

Az éttermek esetében a kedves és segítőkész hozzáállás kiemelendő, valamint jellemző volt a közvetlen, telefonos kapcsolat kezdeményezése. A múzeumok és egyéb helyi nevezetességek kevésbé szeretnek a látogatókkal emailezni: itt volt a legalacsonyabb az elérési arány. A vizsgált helyek közül az emailezés szempontjából a szálláshelyek esetében Bük, az éttermek esetében Hévíz, a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek esetében pedig Balatonfüred bizonyult a legkiválóbbnak.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.