Nagy várakozás előzte meg az Apple TV+ legújabb filmjét. Az Echo Valley két főszereplője, a mostanában a Netflixen démoni szirénként hasító Julianne Moore, és korunk legnagyobb szupersztárja, Sydney Sweeney, akinek már a fürdőkád vize is aranyat ér. A legenda és a szupersztár külön-külön is képesek elvinni egy filmet a hátukon, ám ezzel az anya-lánya mozival ráfaragtak, és ez bizony leginkább a szegényes rendezés és a lyukaktól tátongó, néhol szürreális forgatókönyv hibája – írja az Origo.
Pedig az alapötlet nem volt rossz: ott a gyászoló Kate, aki vezeti a farmját, miközben 9 hónapja elvesztette a szerelmét. A nő a csőd szélén van, exférjétől kell kunyerálnia, hogy ne omoljon rá a tető. Ott van a zűrös lányuk Claire, akinek fogalmunk sincs, miért olyan elcseszett az élete, de non-stop drogozik, a pasijával bántalmazó kapcsolatban élnek, és általában csak akkor tűnik fel az anyjánál, amikor pénzre van szüksége. Az egyik este éppen a sokadik szakításán van túl a lecsúszott lány, amikor őrjöngve állít be a pasija, majd nem sokkal később egy még rosszabb arcú gengszter, ugyanis Claire az egyik vita alakalmával 10.000 dollár értékű kábítószert dobott a folyóba. Valakinek fizetnie kell, de ennyire nem lesz egyszerű a történet, ugyanis Claire, miután – drogos őrületében – összeverte az anyját, napokra eltűnik, de csurom véres ruhával és egy hullával a kocsijában állít vissza.
Innentől azonban a film kissé szürreális fordulatokat vesz, amik bizony néhol már a majdnem paródia határát súrolják, pedig ezt nagyon is komolyan gondolta a direktori feladatokat elbliccelő Michael Pearce rendező és Brad Ingelsby író. Utóbbi külön fájó pont, ugyanis ő készítette az HBO MAX talán legjobb krimisorozatát, az Easttowni rejtélyeket az Oscar-díjas Kate Winslettel. Ingelsby laza ujjgyakorlatot tett le az asztalra, pedig van ebben a történetben alapanyag, sőt, lehet minisorozatként jobban működött volna a történet. Túl gyorsan csapong a történt, Julianne Moore néha olyan, mint valami női Rambo, aki nem ismeri a fizika törvényeit, néha meg a legprimitívebb dolgok nem jutnak eszébe. (Sokszor fogjuk feltenni a kérdést, hogy ezen a farmon miért nincs egy puska?) Ráadásul behoznak egy, a történet szempontjából teljesen felesleges leszbikus szálat, ami túl sok időt vesz el a sztoriból, miközben az anya-lánya konfliktusról, Claire problémáiról konkrétan semmit sem tudunk meg.
Ezzel sajnos Sydney Sweeney rendesen meg is szenved, ugyanis vagy sírni kell vagy artikulálatlanul őrjöngenie, de szerepet nem igazán írtak a színésznőnek. Julianne Moore azon kevés színésznők egyike, akiknek még ezt a hihetetlenül naiv, majd egyszer csak szuperhőssé változó anyakaraktert is elhisszük, de csak szódával, mert itt-ott nagyon rezeg a léc. Mellette a jobb sorsa érdemes Domhnall Gleeson gonoszkodik, Fiona Shaw pedig bebizonyítja, hogy még egy majdnem teljesen felesleges szerepben is képes uralni a vásznat.
Az Echo Valley tényleg jobb lett volna sorozatként, így egy 105 perces be nem váltott ígéret lett, középszerű thriller, ami egy szombat este vagy vasárnap délután teljesen jó "bambulós" filmnek, mérsékelt csavarjai nagyjából kiszámíthatók, amik meg nem, azok azért, mert nincsenek felépítve rendesen. A film végére leginkább a bizarr jelző a legmegfelelőbb, amire már minden jóérzésű ember azon gondolkozik, hogy lakcímet és nevet vált, csak Claire ne jöjjön újra a közelünkbe.
10/5,5
Az Echo Valley az Apple TV+ kínálatában érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.