Alapvetően logikus felvetés, hogy ha egyszer adott az email címek listája, akkor tulajdonképpen miért is érdekes annyira, hogy ki a tulaj? Ez nem pusztán az adatgyűjtésről szól, bár ez is egy nyomós érv mellette. Ha a tulajdonos megvan, akkor megvan a név, amin az ügyfél konkrétan megszólítható, és amin keresztül a stratégia egy névtelen, arctalan marketinghúzásból személyes megkereséssé változhat. Mondanunk sem kell, hogy a siker ebben az átalakulásban rejlik. A másik helyzet sem ritka, amikor a név adott, viszont nem tartozik hozzá e-mail cím, ez még kezelhetetlenebb felállás egyébként. A jó hír az, hogy ennek a gordiuszi csomónak a kibogozására is van mód. A megoldás a fordított keresés, aminek a közbenjárásával a bevitt, rendelkezésre álló adatok alapján begyűjthetőek a hőn áhított információk. A másik út, ha magára az emberre irányul a keresés, és rajta keresztül feljöhet az összes releváns e-mail cím. De rögtön kifejtjük mindezt bővebben is!
Az első keresési formula, ami már-már bagatellnek tűnik, és mégis működik, az a kedvenc keresőmotor alkalmazása. Például ha az a cél, hogy egy adott e-mail címről kiderüljön, hogy kihez is tartozik, akkor a keresőmotorba kizárólag magát az e-mail címet kell beírni minden egyéb kifejezést mellőzve, ezáltal a keresés valóban csak és kizárólag az e-mail címre vonatkozik. Nyilván ez nem jelenti azt, hogy akkor az első találat fel is hozza a várt információt, tény, hogy ez a típusú kutatómunka időt, energiát követel. Viszont az mindenképpen előremutató információ, hogy az e-mail címek olyannyira egyediek (hiszen másképpen nem is valósulhat meg a regisztráció), hogy nincsen két egyforma, ezáltal ha akár csak egyetlen egy találat is kijön, az már felhasználható.
De mi van akkor, amikor pont, hogy a tulajdonos neve az az egy adat, ami rendelkezésre áll? Akkor is jöhet a keresőmotor. A keresőmezőbe ekkor a nevet kell beírni, valamint néhány tisztázó, kiegészítő kifejezést, amiből a kereső értelmezi a szándékot. Az idézőjel használata kulcsfontosságú minden összetartozó szó esetén, tehát például a nevet idézőjel kell, hogy keretezze, ebből tudja a kereső, hogy azok a szavak összetartoznak.
Az általánosan közkedvelt keresőmotorok használata azért praktikus, mert egyszerre több találat is begyűjthető, ugyanakkor pont ez a hátrány is az esetükben, lévén túl sok az átnézésre váró információ. Ezzel szemben a speciális keresőmotorok lehetővé teszik az e-mail cím alapján történő keresést, amin keresztül nyilvánvalóvá válhat, kihez tartozik az elérhetőség, vagy valamilyen személyes adat megadásával (név, telefonszám, felhasználónév) előcsalogathatóak a hozzá tartozó elektronikus levelezési címek. A biztosított szolgáltatások keresőmotoronként eltérőek, ezért célszerű előbb tájékozódni, és felmérni, hogy az egyéni igények ismeretében melyik variáció a leginkább megfelelő.
Egy ingyenes példa a TruePeopleSearch, míg a BeenVerified egy fizetős alternatíva. Utóbbi akkor kitűnő választás, ha cél az átfogó profilkeresés, azaz a minél több lényeges adat gyűjtése, amik aztán a későbbiekben a különböző marketingstratégiák kidolgozásánál jól jöhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.