Nézzük, mi jellemző az elmúlt évek tévézési szokásaira:
Egy kutatás szerint az 1990-es években az amerikai és európai háztartások több mint 90 százaléka átlagosan 2 TV-vel is rendelkezett. Azóta pedig egyáltalán nem csökkentek ezek a számok, sőt! Ma már a legtöbb helyen a konyhában és a nappaliban, illetve a hálószobában és a gyerekszobában is található TV, így nem ritka, hogy 3-4 darab készülék is egyszerre üzemel.
Napjainkban egy átlagos felnőtt 3 órát tölt a TV körül. Miért csak körülötte? Mert a rohanó világunkban már az is hatalmas teljesítmény egy TV műsortól, ha 10 percnél tovább képes lekötni valaki figyelmét anélkül, hogy a telefonjáért nyúlna vagy kimenne egy üdítőért.
TIPP: A zavartalan tévéshez egy set top box remek választás, amelynek egyes típusaival akár YouTube-ozni is lehet.
2022-ben az okostelefonok térhódítása miatt egy átlagos TV néző kb. 3-5 percenként legalább egyszer ránéz a telefonjára. Ha pedig üzenetet is kapott egy ismerősétől, vagy a böngészőt megnyitva egy érdekes hír keltette fel a figyelmét, nagy valószínűséggel legalább 3-5 percig egyáltalán nem fog visszatérni a tévézéshez.
Ez persze nem olyan meglepő adat, hiszen a 45 év felettiek generációinak még okostelefon helyett a TV volt a forradalmi technológiai újdonság. Sokan pedig már hozzászoktak a tévézéshez, és a telefonokat csak kiegészítő eszközként használják.
Azonban tény, hogy már az idősebbek közül is egyre többen vásárolnak okos TV-t, amivel könnyedén internetezhetnek és használhatják a közösségi médiát. Ez egy kifejezetten érdekes vásárlói réteg, hiszen vannak, akik telefonos vagy számítógépes, esetleg set top box átmenet nélkül váltanak a régiről egy új generációs TV-re. Így sokaknak az új TV hozta el az internetezés lehetőségét - olyan embereknek, akik más eszközről nem feltétlenül próbálnák ki.
Van egy műfaj, ami már 2-3 évtizede berobbant a tévézés univerzumába, de még 2022-ben is korosztálytól függetlenül megnyeri a nézőket - ez természetesen nem más, mint a reality.
Elég csak a hazánkban is hatalmasat futó valóságshow-kra gondolni, amelyek a könnyed, gyakran vicces és kifejezetten megbotránkoztató jeleneteivel a tizenéves korosztályt ugyanúgy a TV képernyő elé szögezik, mint a fiatal felnőtteket és a középkorúakat.
Amióta a telefonok és az okos TV-k összeköttetésben állnak, azóta a streaming vállalkozások valósággal hasítanak a piacon. Ugyanis elég a telefonunkon a streaming applikáción kiválasztani a kívánt filmet vagy sorozatot, és az máris indul a TV-n.
A fiatalabb, 25 év alatti korosztály a hagyományos TV csatornák helyett sokkal inkább a streaming szolgáltatók és a YouTube, illetve a TV-re letölthető alkalmazások világában szeret elmerülni - persze a remek kis realityk mellett.
Az elmúlt években a TV helyett inkább az okostelefonok képernyőjére szegeződött a tekintetünk, azonban a televíziózás még most is hihetetlenül népszerű. A legfontosabb változást talán az jelenti, hogy a TV-re nem egy 2 dimenziós adó-vevő eszközként, hanem valódi okoseszközként tekintünk. A szokások tehát alaposan felfordultak, de a TV, mint eszköz, továbbra is szerves részét képezi majd mindennapjaink médiafogyasztási szokásainak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.