
Pierre Cardin divattervező átköltöztette a több mint hatvanéves munkásságát bemutató múzeumát a Párizs belvárosában található Marais negyedbe.
A mintegy kétszáz ruharabot, kalapot, cipőt és ékszereket bemutató tárlat 2006 óta az elegáns párizsi külváros, Saint-Ouen múzeumában volt látható. Mostantól a párizsi zsidónegyed egyik kiállítóhellyé átalakított volt nyakkendőgyárában tekinthető meg. A 92 éves divattervező az átköltöztetéstől azt reméli, hogy az új helyszínre többen fognak majd ellátogatni, mint a korábbi múzeumba.
A múlt század egyik legjelentősebb divattervezője és egyik legismertebb francia személyisége elsőként adott el márkás, a szélesebb közönség számára is elérhető, tömeggyártásban készülő és hétköznapi viseletre alkalmas "pret-a-porter", azaz készruha-kollekciókat.
A bejáratnál a divatkreátornak az 1960-as évekbeli futurista elképzeléseihez híven két latexruhába öltöztetett, kalapos férfipróbababa fogadja a látogatót. Retróval ötvözött futurizmus jellemzi egyébként a padlószőnyeggel és csigalépcsőkkel dekorált ezer négyzetméter alapterületű kiállítóteret is, ahol a ruhák időrendben vannak kiállítva.
A múzeummal Pierre Cardin azt kívánja elsősorban bemutatni, hogyan lett a semmiből divattervező. "Szerencsém volt, hogy mindent megcsinálhattam a bankárok és a politika támogatása nélkül. Húsz éves korom óta szabad ember voltam" - hangsúlyozta az Olaszországból emigrált "self made man".
A kiváló üzleti érzékkel is megáldott és kulturális mecénásként is ismert Cardin neve védjegy lett. Tulajdonosa egy színházból, kiállítóteremből és étteremből álló párizsi komplexumnak és a Maxim's étteremláncnak. Cardin márkanéven kapható egyebek között babakocsi, játékbaba, toll, óra, szemüveg, parfüm, bútor, ásványvíz - és a korral haladva - mobiltok és táblagép. Megvásárolta Sade márki egykori kastélyát a dél-franciaországi Lacoste-ban, ahol évente fesztivált rendez, irodalmi díjat alapított. Cardin ma már 800 körüli céget birtokol, s mintegy 200 ezer embert foglalkoztat. A saját becslése szerint egymilliárd eurót érő birodalmat egyébként 2011 óta árulja.
Pierre Cardin a mai napig részt vesz divatbemutatókon. "A fiatalság diktálja a divatot, nem az öregek. Én az öregekhez tartozom, de fiatal maradtam" - mondta. A divatkreátor a fiatalabb generációban ugyanakkor nem lát igazi örökösöket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.