Aktuális

Az új évben is őrzi piacvezető pozícióját a TV2 Csoport

Bors

Létrehozva: 2020.02.13.

2020 januárjában továbbra is piacvezető a TV2 Csoport, hiszen az egész napot tekintve mindhárom korcsoportban erősebbnek bizonyult, mint az RTL Magyarország. A teljes lakosságot és a 18-49 évesek célcsoportját vizsgálva pedig főműsoridőben is megelőzte a TV2 Csoport legfőbb versenytársát. A TV2 Csoport kábelcsatornái is első helyen zárták a hónapot. Az Exatlon Hungary mellett az infotainment műsorok is eredményesen indították az évet.

A TV2 Csoport az egész napra vonatkozó közönségarány (SHR%) tekintetében 24,1%-os eredménnyel zárta az év első hónapját, míg a konkurens RTL Magyarország portfóliója 21,6%-os eredményt ért el a 18-59 éves korcsoportban. A 18-49 éves korosztályban szintén a TV2 Csoport nyerte a januárt, jelentős különbséggel: 23,3%-os közönségarányt ért el a konkurens RTL Magyarország 21,3%-os (SHR%) értékével szemben, s győzelmet aratott a teljes lakosságot tekintve is (TV2 Csoport: 24,5% SHR, RTL Magyarország: 20,2% SHR). A teljes lakosság és a 18-49 évesek célcsoportját tekintve főműsoridőben is erősebb volt januárban a TV2 Csoport az RTL Magyarországnál. A 4 évnél idősebbek körében a TV2 Csoport 2,0% százalékponttal tudott győzedelmeskedni (TV2 Csoport: 26,4% SHR, RTL Mo.: 24,4% SHR), a 18-49 évesek esetében pedig 0,2 százalékponttal (TV2 Csoport: 26,0% SHR, RTL Mo.: 25,8% SHR).

Erőteljesen indította az évet az Exatlon Hungary második szériája is. A főműsoridős extrém sport reality a 18-49 éves korosztályban kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet. Eddigi 23 adásának átlagos közönségarányával (15,0% SHR) a TV2 nyeri az Exatlon idősávját az RTL Klub azonos idősávjával (14,0% SHR) szemben. A 4-17 évesek körében különösen nagy népszerűségnek örvend a műsor, hiszen ebben a korcsoportban 23,8%-os közönségarányt mondhat magáénak eddigi epizódjainak átlaga alapján. A gyermekekkel együtt általában más családtagok is figyelemmel követik a műsort, amit az is igazol, hogy azon 18-59 évesek körében, akik 4-17 éves gyermekekkel együtt tévéznek, az Exatlon rendkívül magas, 27,7%-os közönségaránnyal bír.

TV2 Csoport kábelcsatornáit tekintve is sikeresnek könyvelhető el a januári hónap, hiszen mind egész napra vonatkozóan (TV2 kábelcsatornák: 15,2% SHR vs. RTL Mo. kábelcsatornák: 12,0% SHR), mind főműsoridőben (TV2 kábelcsatornák: 13,9% SHR vs. RTL Mo. kábelcsatornák: 11,5% SHR) jelentős győzelmet arattak az RTL Magyarország kábelportfóliója felett. Amennyiben a TV2 Csoport portfóliójából is csupán a hét legnézettebb kábelcsatornát vesszük, 13,6%-os együttes közönségarányával ez a hét csatorna is maga mögé utasította az RTL Magyarország hét kábelcsatornáját (12,0% SHR) egész napra vonatkozóan, s főműsoridőben is (a TV2 hét legnézettebb kábelcsatornájának közönségaránya: 12,7% vs. az RTL Mo. hét kábelcsatornájának közönségaránya: 11,4%). Kiemelkedő decemberi sikerei után januárban is a hazai tévés piac legnézettebb kábelcsatornája lett a Mozi+ a 18-59 éves korosztályban. Egész napra vonatkozóan 4,5%-os közönségarányt mondhatott magáénak, főműsoridőben pedig 4,4%-os SHR%-t ért el, ezzel ismét megelőzve a Film+-t (egész nap: 4,2% SHR, főműsoridő: 4,1% SHR). A futballrajongók is találhattak kedvükre való programokat a TV2 Csoport csatornáin, hiszen a Spíler1 és a Spíler2 TV-n januárban is folytatódtak az angol (Premier League) és a spanyol bajnokság (LaLiga), valamint az angol FA Kupa közvetítései. A hónap legnézettebb műsora e két csatornát figyelembe véve a spanyol bajnokság január 4-i, szombat esti élő adása volt a Spíler2 TV-n, az RCD Espanyol - FC Barcelona mérkőzése, amelyet percenként átlagosan több mint 86 ezer néző követett figyelemmel, közönségarány tekintetében pedig 3,8%-ot ért el.

TV2 Csoport infotainment műsorai is jól szerepeltek januárban. A hónap legnézettebb infotainment műsora a Tények január 1-jei adása lett, melyet percenként átlagosan több mint 462 ezer néző követett figyelemmel a 18-59 éves korosztályban, és 19,0%-os közönségarányt ért el. A második legnézettebb infotainment program a szintén január elsejei Tények Plusz adás volt, percenként átlagosan több mint 457 ezer nézővel és 18,7%-os közönségaránnyal (18-59 éves célcsoport). A TV2 Csoport reggeli magazinműsorai, a Mokka és a Mokkacino is töretlen sikernek örvendenek, s idősávjukat januárban is kiemelkedő különbséggel nyerték közönségarány tekintetében mindhárom fő célcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), megőrizve ezzel piacvezető pozíciójukat. Január folyamán a Mokka átlagos közönségaránya 14,8% SHR volt a 18-59 évesek körében, míg az RTL Klub a Mokka idősávjában csupán 5,9% SHR-ot, az ATV pedig 5,4%-ot tudott elérni. A Mokkacino esetében ezek az értékek a következők voltak: TV2: 10,4% SHR, az RTL Klub a Mokkacino idősávjában: 4,1% SHR, az ATV ugyanezen idősávban: 2,5% SHR.

tv2.hu is a tavalyi év azonos időszakához képest januárban növelni tudta az eredményéit mindhárom fontos mutatóban: real user tekintetében 50,75%-kal, page views-ban 64 %-kal, valamint videó indításban 60,67%-kal.

Általános célcsoport: A18-59, Live + As Live
Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17164475_auto_resized.jpg
origo.hu

Lemondta a válogatottságot minden idők egyik legjobb focistája

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27465_resized.jpg?avcount=1714129811
origo.hu

Fegyverekkel árasztja el Amerika Ukrajnát - küszöbön a világháború

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17159540_auto_resized.png
metropol.hu

Megrendülten jelentették be a hírt, elhunyt a kiváló magyar sportoló

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17164587_auto_resized.jpg
magyarnemzet.hu

Magyar Péter tanácsadója visszasírja a Gyurcsány-korszakot

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17160844_auto_resized.jpg
ripost.hu

Nem kérnek többet Manuelből: kiverte a biztosítékot a koncertje után a botrányos sztár

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17163966_auto_resized.jpg
magyarnemzet.hu

Karácsony ismét nagyot mondott: egyetlen trolibuszt, se villamost nem szerzett be a ciklusa alatt

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27464_resized.jpg?avcount=1714129811
origo.hu

Kórházba került Zámbó Krisztián

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17146288_auto_resized.jpg
astronet.hu

Heti szerelmi horoszkóp 2024. április 20-26.: Nehézségeket jeleznek a bolygók

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27151_resized.jpg?avcount=1714129811
she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17162561_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Most kaptuk a lesújtó hírt: meghalt a nemzet művésze

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27468_resized.jpg?avcount=1714129811
origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/u7ptSj9iRCOm-kNdbpSuZodFbrk4Lvzph-Ia1iIi0h8/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ExOGMwZTBmNDM4ODQwNjk4NzZiYTk5YzgxNzBhNzQw.webp
Szívszorító

„Sírva közöltem vele a hírt" – meg vannak számlálva a 14 éves Melissza napjai

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/rY20EyB4faUdCPlN99uFoVebqbPYQnH255iAVk-AxvQ/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMyZDczMmIzOWVlYTQzYmQ4ZWNmMmNkMDM2OWExNGJk.webp
Betegség

„Arra jött be, hogy üvöltök és bőgök” - kitapintott egy csomót, sokkoló diagnózist kapott Piros