tűzhely, rezsi, rezsicsökkentés, gáz, gáztűzhely, havran zoltan magyar nemezet

A múlté a gáz- és a villanytűzhely

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. október 26. 17:00
Hamarosan olyan vízmelegítőt is használhatunk akár a konyhában, akár a fürdőszobában, amihez nem lesz szükség gázra, illetve erőművekre, melyek az áramot ehhez megtermelik, hiszen 100 százalékosan hidrogénnel működik. Ez jelentősen hozzájárulhat a globális szén-dioxid-mentesítéshez, na és ezzel együtt jóval olcsóbb is.

Az autóiparban már sok helyen használnak olyan motorokat, amik hidrogénnel működnek. Ez környezetbarátabb a benzinnel működőnél és alternatívája az akkumulátoros autóknak is. A benzineshez képest nincs CO2 kibocsátás, és a tankolás gyorsabb, mint az elektromos autóknál. Az üzemanyagcella a hidrogént használja. Ha ezt a gázt egy folyamatban a levegő oxigénjével vegyítik, akkor a végeredmény elektromos áram, ami az autót mozgató villanymotort forgatja és mellette tiszta víz keletkezik

Energiaforradalom

A japán Rinnai jelentős erőforrásokat fordított arra a rendkívül hatékonyan működő új technológiára, ami 

100%-ban hidrogénnel működik a folyamatos átfolyású vízmelegítőben.

 Ez hasonló a gázzal működő vízmelegítőhöz, de a földgáz helyet hidrogént használnak. Jelenleg egy olyan termékcsalád van forgalomban, ami 20 százalékban használ hidrogén/földgáz keveréket. A bemutatott új szerkezet már csak hidrogént használ. Óriási előnye, hogy hidrogén szinte korlátlanul a rendelkezésünkre áll, és az elégetésének egyetlen mellékterméke a víz. További termékfejlesztési tervükben olyan háztartási készülék elkészítése szerepel, amivel sütni, főzni lehet, ahogy a gáz, illetve a villanytűzhelyekkel. 

Így néz ki a hidrogénnel működő vízmelegítő

Nincs új a nap alatt

Mivel a hidrogén szinte korlátlanul a rendelkezésünkre áll, a felhasználásnak lehetősége nem új keletű dolog. Kezdetben hidrogénnel működtek a Zeppelinek, azaz léghajók is. A maga idejében a világ legnagyobb repülő szerkezete volt a Hindenburg léghajó, amit interkontinentális utazásokra terveztek, illetve amit a német tábornokról, Paul von Hindenburgról neveztek el és ami szintén hidrogénnel működött. Azonban az óriás gép látványos véget ért, miután átrepülte az Atlanti-óceánt majd 1937. május 6-án 72 utassal a fedélzetén leszállás közben New Jersey-ban kigyulladt és elégett. Ez a katasztrófa végett is vetett a léghajózás tömeges felhasználásának. 

Emellett például az űrsiklókban is hidrogént használnak üzemanyagként.

 

Az űrsiklókban is hidrogént használnak üzemanyagként

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.