Szeptember 20-26. között ismét megrendezésre került a négy legnagyobb divathét egyike, a Milano Fashion Week, ahol az MDDÜ és a CNMI közös mentorprogramjában öt magyar tervező - ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI, ZSIGMOND és a THEFOUR - vonultathatta fel legújabb kollekcióját a kifutón egy kollektív divatbemutató keretében. A MFW Fashion Hubjában pedig egy héten keresztül hat hazai márka - ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI, NINI, UNREALINDUSTRY és a PINETIME – darabjait tekinthették meg az érdeklődők. A magyar divatmárkák immár nyolcadik alkalommal, az MDDÜ által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt mutatkoztak be. Ennek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de a piac felé egységes kommunikációval nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során. A magyar tervezőknek így lehetősége nyílt megismerkedni a nemzetközi, többek között az amerikai és kínai szaksajtóval, valamint az MDDÜ és a CNMI meghívását elfogadó buyerekkel.
A Budapest Select kiállítás az ADI Design Museum dizájntörténeti részében kapott helyet olyan márkákkal körülvéve, mint az Alessi, a Ferrari vagy a Kartell. A hazai tervezők kiállítását a legnevesebb szakemberek közül is sokan megtekintették, mint a divatipar területén már-már legendává vált Suzy Menkes, az International Herald Tribune korábbi divatszerkesztője, a VOGUE International korábbi szerkesztője. A kiállításon innovatív megoldás fogadta a résztvevőket, ugyanis az UNREALINDUSRTY állványainál VR szemüvegen keresztül a márka virtuális üzletét is „bejárhatták”. A márkák egyhetes prezentációjának eladásösztönző célzata is volt, hogy az érdeklődők fizikai közelségbe kerüljenek a darabokkal, a buyerek így elsőkézből szemlélhették meg a termékeket, amelyekből rendelhettek a következő szezonra.
Hatalmas érdeklődés övezte a szeptember 23-án megrendezett Budapest Select kollektív divatbemutatót, amelyen a márkák egymás után mutatták be új modelljeiket, egy holisztikus képet kialakítva a nézőkben a magyar kreatíviparról. Olyannyira népszerű volt a milánói divathétnek ez a programja, hogy az ülőhelyek elfogytával is hatalmas volt az érdeklődés, hogy megtekintsék a divatbemutatót, amelyen a felvonuló szettek egy izgalmas, művészileg sokszínű képet festettek a hazai kínálatról - köszönhetően a stábnak, Paolo Turina stylist, a sminkesek és a fodrászok munkájának.
„Ez a divatbemutató a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana partnerségének sikerét is bizonyítja, a két ügynökség közösen mentorált tervezőire egyre többen kíváncsiak. Stratégiai célunk, hogy a magyar tehetségeket tovább támogassuk a nemzetközi siker és elismertség útján, ezzel Magyarországnak a régióban betöltött központi szerepét, illetve nemzetközi szinten az országimázst is erősítve”
– összegezte Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója a Milánóban elért eredmények jelentőségét.
A Budapest Select ernyőmárka alatt felvonuló tervezők mellett a PELSO fürdőruhamárka is lehetőséget kapott alkotásainak bemutatására. A Balaton ihlette kollekció virág-, daru- és szendermintákkal borított ruháit egy, a milánói dómtér melletti tetőteraszon tekinthették meg az érdeklődők. A nyári hangulat megteremtését segítette a Balaton jellegzetes árnyalatát megidéző türkiz kifutó, amelyen felvonultak a modellek.
A magyar divattervezők divatbemutatója és az eseményről készült összefoglaló videó a linkre kattintva az Ügynökség hivatalos YouTube-csatornáján nézhető vissza.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban. Az ügynökség fő célja az ország hírnevének erősítése a magyar divat és design nemzetközi megismertetése révén. Az egyik fő küldetésének az export növelését tekinti, miközben a hazai gyártást és a hagyományos kreatívipart is erősíti. Integratív szervezetként az MDDÜ célja az együttműködés és tudásmegosztás előmozdítása a divat- és a designipar szereplői között Magyarországon és a régióban a hosszútávú siker érdekében.
A Magyar Divat & Design Ügynökség koordinációs központként működik az információ- és tudásmegosztás, valamint az együttműködési lehetőségek feltérképezése és megvalósítása terén az iparág különböző szereplői között. Iparági feladatai közül fontos a divatdiplomácia, amelynek célja a professzionális kapcsolatok és stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatközpontjaival. Az Ügynökség 2018-ban megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italianával, amely lehetővé teszi, hogy az Olasz Divatkamara stratégiai partnerként működjön, támogatva a magyar divatot a fejlődésben és a nemzetközi piacra lépésben. A 2021-ben meghosszabbított partnerség jegyében a felek közös Nemzetközi Mentorprogramjának keretében számos márka mutatkozik be minden szezonban a Milano Fashion Weeken az Ügynökség által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt, lehetővé téve a tervezők számára, hogy egységes kommunikáció által, de saját márkajegyeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak külföldi szerepléseik alkalmával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.