Az eltűnt vitorlás még 1972-ben épült a balatonfüredi hajógyárban. 30 éven keresztül az olimpiai vitorlázás meghatározó hajója volt, gyakorlatilag ez a hajó volt az első Soling típusú versenyvitorlás hazánkban. A Chance nevű vízi járművet a Magyar Vitorlás Szövetség ajándékozta egy balatonfűzfői vitorlásklubnak. Az építése óta számtalan versenyen részt vett, és a Kékszalagot is többször teljesítette. Jelenleg egy mintegy 20 éve működő balatonfűzfői vitorlásiskola tulajdonát képezi.
Az intézmény tulajdonosa letörten nyilatkozott a Borsnak:
- A hajó egy héttel ezelőtt még a telephelyen volt engedéllyel. Amikor észrevettem a hajó eltűnését, azonnal bejelentést tettem a rendőrségen – mondta Stricz Tamás. A telephely egy állami iparterület része, ahol különböző vállalkozások is működnek. Közülük többen is rendelkeznek térfigyelő kamerákkal, melyek az érintett részre is rálátnak. - A felvételeket a rendőrség fogja kielemezni, én pedig csak reménykedhetek benne, hogy a vitorlásunk előkerül. Tudni kell, hogy a hajó elmozdításához speciális berendezésre, darura vagy helikopterre van szükség. Az állványt nem lehet húzni sem közúton, sem murván, az őrzési helyét pedig még megközelíteni is nehéz – tudatta Stricz.
A férfinek meggyőződése, hogy a hajó ellopására valaki hosszú ideje készült.
- Nem láttam, hogy a hajót elvitte valaki, de nyilván ez történt. Bizonyos természetfeletti jelenségeket elfogadok, de ez esetben biztosan nem ilyesmiről van szó. A tőkesúlyos, 1 tonnás, 8 méteres hajók nem szoktak csak úgy eltűnni, eddig még nem tűnt el egy sem, de másmilyen tőkesúlyos sem a Balatonon – magyarázta Tamás, aki egyelőre senkit nem tud gyanúsítani a bűncselekménnyel. - Nem szólok bele a nyomozók munkájába, nem fogok okoskodni. A hajó eszmei értéke durván egymillió forint, vagyis átlépi a szabálysértési értékhatárt – mondta a férfi, és hozzátette: a hajó eszmei értékét növeli, hogy több olimpikon is utazott rajta.
- Több, mint 10 éven keresztül nemzetközi képesítésre készítettem fel tanulókat. Vizsgabiztos és hajózási konzulens vagyok, mellette pedig hivatásos hajós. A vitorlásomat 3 évvel ezelőtt vittem a telephelyre, hogy felújítsam. A pandémia közbeszólt, most szerettük volna elővenni. Erre a hajóra épült a vállalkozásom. A Nemzetközi Kishajó Vezetői képesítés megszerzésére irányuló tanfolyamok, tárgyi eszközeként, oktató és vizsga hajóként használtuk. A hajón több százan szereztek képesítést, tették meg az első lépést a vitorlázás felé.– fejezte be Stricz Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.