Egészség

A nagy méretű válltáskák komoly vállfájást okozhatnak

2022. január 19. szerda 05:30

Valljuk be: egy női táskába mindig fér még valami. A jól megpakolt, nagyméretű válltáskák praktikusak ugyan, de hosszú távon azonban amellett, hogy igencsak kényelmetlenek, gyakran okoznak hát- és vállfájást.

Ha nehéz táskát cipelünk, benne a laptoppal és az ebéddel, az akár 9 kilós is lehet, ami hatással van a súlyeloszlásra, nyomást okozva a nyakban és a vállban. A nehéz táska nyakfájáshoz, vállfájáshoz, előrehelyezett fejtartáshoz vezethet a Metropol  összegyűjtötte.

Mérjük le a táskát

Mérjük le a táskát, benne azokkal a dolgokkal, amelyekkel meg van tömve, ezután pedig mérjük le magunkat is. Ha a táska többet nyom, mint a testtömeg 10%-a, akkor bármilyen nehéz is, itt az idő kitenni pár dolgot a táskából. Ha egyszerre nagyon sok súlyt hordunk, az túlfeszülést okoz a hátunkban. Ha több mint a 10%-át akarjuk cipelni a testsúlyunknak, akkor pakoljunk át egy gurulós táskába. A túl nehéz egyvállas darabok rossz hatással vannak a testtartásra, és a nyaki, a hát-, valamint a környező izmok és idegek torzulást eredményezheti. Ennek elkerülése érdekében próbáljuk a táska súlyát 1 kiló alatt tartani úgy, hogy időről-időre kipakoljuk belőle a felesleges dolgokat.

Váltsunk oldalt

Az emberek hajlamosak ugyanazon az oldalon hordani a táskájukat, de ha folyamatosan csak az egyik oldalunkat terheli a táska, akkor a vállak nem lesznek egyensúlyban. Amikor a nyomás ugyanazon az izmon van hosszú időn keresztül, az izom becsomósodhat, ami hatással lehet a testtartásunkra. Váltogassuk az oldalt ideálisan néhány percenként, még akkor is, ha keresztben hordjuk a táskát.

Néha hordjunk hátizsákot

A táskák rangsorában a hátizsákok az elsők, mert egyenlően osztják el a testen a súlyt. Persze, ha csak az egyik vállon hordjuk a hátitáskát, ugyanott vagyunk. A hátizsák ne lógjon több mint 10 cm-rel lejjebb, mint a derékvonal.

A nap végén nyújtsunk

A nap végén csináljunk pár gyors nyújtást, hogy a test kicsit megkönnyebbüljön. Nyújtsuk ki a fejünket és a nyakunkat attól a válltól elfelé, ahol általában a táskáját hordjuk. Emellett megpróbálhatjuk finoman hátrafelé dönteni a fejünket, ami nem csak a táskacipelés hatásait fogja ellensúlyozni, de azt a feszültséget is megszünteti, ami abból adódóan keletkezik, hogy a fejünket rendszeresen lefelé hajtjuk, amikor a telefonunkat nézzük.

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

Ez is érdekelhet

origo.hu

Csercseszov elárulta, melyik játékosok távoznak a Ferencvárostól

mandiner.hu

Videón Orbán Viktor legkedvesebb gratulációja

borsonline.hu

Még előtte állt az egész élet: barátja szeme láttára zuhant a mélybe a 23 éves lány

vg.hu

Rekordmennyiségű pénzen ültek a magyar családok, de már elkezdték forgatni

ripost.hu

Megbüntették Kulcsár Edina és Csuti cégét: Gyerekeket csaptak be

teol.hu

Részegnek gondolták barátai a magyar férfit – Sokkoló, ami kiderült

travelo.hu

Két év óta először csak 4 ország turistái léphetnek be Japánba

borsonline.hu

Tragédia történt Jászszentlászlónál: Egy fiatal férfi szörnyethalt

csok.origo.hu

CSALÁDI OTTHONTEREMTÉSI KEDVEZMÉNY - A legfrissebb hírek, információk.

További cikkek

Küzdelem

„Ápoltam a rákos férjemet, utána pedig én lettem rákos” - Szörnyű megpróbáltatásokon ment keresztül egy házaspár

Lezárás

A rakpart után a Lánchídról is kitiltaná az autósokat Karácsony Gergely