Emissziómentes regionális repülőgépet dobhat a piacra 2030-ra az Airbus. Az új gép az ATR 72-600 és az A220-as között lévő piaci résben foglalna helyett száz üléses kapacitásával - adja hírül az Airportal.
A Bloomberg gazdasági hírügynökségnek a Dubaji Légi Szalonon Sandra Bour Schaeffer, az Airbus ExO Alpha vezetője azt mondta, a gyártó többféle módon próbálja csökkenteni a gépek szén-dioxid-kibocsátását, a beszállítókkal és startupokkal együtt dolgoznak alacsonyabb fogyasztású, hibrid meghajtású és alternatív üzemanyaggal működő megoldásokon.
Jelenleg nincs egyetlen megoldás a helyzetre, többféle variáció lehetséges, amelyeket, ha összeillesztenek, akkor megtalálhatják a megfelelő technológiát – fogalmazott Schaeffer. A kisebb regionális gépek így már akár 2030-ra emissziómentesek lehetnek, de a szélestörzsűeknél még messzebb van a megoldás.
A fejlesztés azonban nagyban múlik a jövőbeli légitársasági üzemeltetőkön is, őket ugyanis meg kell valahogy győzni arról, hogy olyan gépeket vegyenek, amelyek az első időszakban limitált kapacitással és hatótávolsággal üzemeltethetőek.
A mostani fejlesztések – mint a Boeing és a Jetblue által támogatott Zunum Aero is – elsősorban kisebb, pár tíz fértőhelyes gépekre fókuszál. Az Airbus vezetője a 2030-ra tervezett géppel kapcsolatban semmilyen technológiai részletet nem közölt, a lehetséges fejlesztési irányokat sem tárta a sajtó nyilvánossága elé.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi vállalása szerint az iparágnak 2050-re a 2005-ös szint felére kell csökkentenie szén-dioxid-kibocsátását. Az International Airlines Group (IAG) és a Qantas azonban ennél nagyobbat lépett és 2050-re teljes nettó karbonsemlegességet ígért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.