Járhassunk ingyen focimeccsre! De mit szól ehhez a Fradi és a többi NB I-es klub?

ZTE
PUBLIKÁLÁS: 2023. május 16. 08:30
Siker esetén ez az ötlet megreformálhatja az egész profi futballbizniszt. Megkérdeztük a magyar klubokat: így reagáltak a Bundesligában is nagy figyelemmel kísért projektre.
MM

Ha beválik, új korszakot nyithat a profi labdarúgásban a Fortuna Düsseldorf kísérlete. A német Bundesliga másodosztályának jelenlegi hatodikja forradalmi elképzeléssel jutna föl az élvonalba. A következő szezonban legalább három meccsén teljesen ingyen engedi be a szurkolókat (a vendégcsapat drukkereit is) a stadionjába, és ezt később minden hazai mérkőzésére ki akarja terjeszteni. A Bors megkérdezte az NB I-es csapatokat, mit szólnak a topligás sztárkluboknál is érdeklődéssel kísért projekthez.

Ingyen focimeccs? A szurkolók garantáltan örülnének neki mindenütt!  Fotó: Szabolcs László / Ripost

A düsseldorfi klubvezetők a jelenlegi 25-27 ezer körüli átlagnézőszám helyett kétszer annyi, 54 ezres teltház támogatásával jelentős teljesítményjavulást, sőt feljutást várnak a csapatuktól. A kieső jegy- és bérletbevételt a stadiont tulajdonló önkormányzat és az akciót már eddig is 45 millió euróval (17 milliárd forint) pénzelő szponzorok mellett a büfék és ajándékboltok várhatóan megugró forgalmából gazdálkodnák ki. Persze a puding próbája az evés, az ingyenmeccsek fenntarthatósága is a gyakorlatban dől majd el. A németek úttörő projektjének (Fortuna für alle – azaz "A Fortuna mindenkié") kifutását mindenesetre az élvonalbeli nagyobb klubok is kíváncsian figyelik. Mi pedig arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyar csapatoknál mit szólnak az ötlethez.

Fradi: kell a jegybevétel

A bajnoki címét megvédő, ráadásul a legnagyobb (mintegy 10 ezres) átlagnézőszámmal büszkélkedő Ferencvárosnál mindjárt speciális a helyzet. A Groupama Arénát a Sportfive marketingügynökség magyar leányvállalata üzemelteti, így a klubtól odairányítottak minket a kérdésünkkel.

– Az FTC-vel kötött piaci alapú szerződés alapján a Sportfive Hungary Kft. nem tud lemondani a jegyértékesítésből származó bevételekről – válaszolta megkeresésünkre a sportmarketing-ügynökség.

Kispest: dübörög a közösségépítés

A hazai nézőszámok tekintetében 4 ezerrel kiesőjelöltként is harmadik Budapest Honvéd válaszában hangsúlyozta: már most is kiemelten kezelik a közösségépítő kampányt, még ha a teljes ingyenesség egyelőre nem is szerepel a kispesti klub tervei között.

– Mivel számunkra is kiemelt projekt a közösségépítés, ezért érdeklődéssel és pozitívan tekintünk minden olyan kezdeményezésre, amely a szurkolók elköteleződését segíti, hogy a drukkerek, a klub, a támogatók egy családot alkossanak. Idén tavasszal indítottuk el a kampányunkat, amely keretében belül (egyedülálló módon) a 14 éven aluli gyerekek ingyen jöhetnek a hazai meccseinkre, környékbeli iskolákkal, alapítványokkal, sportszervezetekkel vettük fel a kapcsolatot, és büszkén mondhatjuk, hogy kezdeményezésünk pozitív fülekre talált. Tavasszal 4 ezer fölé emelkedett az átlagnézőszámunk, a Kecskemét ellen több mint 5, míg az Újpesttel szemben több mint 6 ezren voltak a lelátókon, ami az ajándékboltunk és a büfék forgalmára is jótékony hatással volt. Ráadásul a csapatnak is sokkal jobb ilyen közegben, ennyi néző előtt pályára lépni, a gyerekek számára pedig hatalmas élményt jelent egy-egy mérkőzés. A jegy- és bérleteladásokból származó bevétel szerepel a klub költségvetésében, a teljes ingyenességet jelenleg nem tervezzük, de a jövőben is szeretnénk folytatni a kispesti közösséget építő kampányunkat – közölte a Honvéd.

Zete: egymást érik az akciók

A 2500-as átlagnézőszámával az NB I középmezőnyéhez tartozó, Magyar Kupa-győztes ZTE-nél is sikerrel futnak hasonló, bár nem általános érvényű akciók.

– Rövid távra vonatkozóan a ZTE FC korábban is élt hasonló promóciókkal, hisz bérletes szurkolóink ingyenesen látogathattak ki a hazai kupamérkőzés(ek)re, vagy épp a Zete Fiesztára, amikor az AC Milan fogadtuk. Mindemellett, áprilisban két mérkőzésünk is ingyenesen látogatható volt diákoknak, nyugdíjasoknak, illetve a normál jegyek tekintetében is volt a múlt hónapban egy aktivitásunk, amikor egy jegy áráért két hazai találkozóra látogathattak ki szurkolóink. Hosszú távra vonatkozóan pedig – a futballvilág nagy részével egyetemben – érdeklődve figyeljük a düsseldorfi kezdeményezést és annak hatásait – reagált a felvetésre a zalaegerszegi klub.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.