A vasárnapi Brit Nagydíj roppant fontos állomás lesz a Ferrari-csapat számára, hiszen a teljesítményük alapján eldől, van-e értelme folytatni a harcot az idei világbajnoki címért, vagy hasznosabb már most a 2012-es idényre koncentrálni.
A szabályváltoztatás lényege Silverstone-ban már tilos lesz használni a fújt diffúzort, aminek a lényege, hogy a kipufogóból kiáramló levegőt a diffúzorba vezetik be, ezzel segítve annak munkáját és növelve az autó leszorítóerejét. A csapatok kétféle megoldást is alkalmaztak, az egyik csoportnál a kipufogóból hideg levegő áramlott, a másiknál meleg. Az utóbbi befúvás úgy történik, hogy a nyitva tartott fojtószelep mellett üzemanyagot is fecskendeznek a motorba, azonban azt kései gyújtással nem az erőforrás nyomatékára hasznosítják, hanem a kipufogórendszerben robban csak be, így fokozva a leszorítóerő termelését.