A látogatóközpontot a Casa Christa alapítói – Forrai Miklós és Forrai Kovács Kriszta – hozták létre, akik több évtizedes turisztikai és gasztronómiai tapasztalatukra, nemzetközi kapcsolataikra és a három Michelin Bib Gourmand minősítéssel rendelkező balatonszőlősi éttermük sikerére alapozva álmodták meg a projektet. A cél, hogy a balatoni borok széles spektruma egész évben elérhető legyen, ezzel erősítve a régió gasztronómiai és turisztikai vonzerejét.
A Balaton Wines Visitor Center több mint 70 balatoni borászat összefogásával valósult meg, és olyan hiánypótló funkciókat lát el, mint a vezetett borkóstolók, sommelier-képzések, szakmai workshopok, borvásárlási lehetőségek, valamint a helyi gasztronómiai szereplők és őstermelők bevonása. A helyszín egész évben nyitva tart, és több nyelven kínál programokat, így a külföldi látogatók számára is elérhetővé teszi a balatoni borkultúrát.
Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter kifejtette, hogy a turizmus fantasztikus teljesítményt nyújt, rekordot rekordra halmoz, nemzetgazdasági hozzájárulása pedig már meghaladja a 13 százalékot. Ebben a balatoni régió kiemelkedő szereppel bír, ezt a vonzerőt a látogatóközpont tovább növeli. A Balaton Wines Visitor Center több, mint egy új turisztikai attrakció – egy olyan régiós és országos szinten is jelentős, innovatív kezdeményezés, amely egyszerre ötvözi a minőségi borturizmust, a gasztronómiát és az élményalapú vendéglátást is. A kormány célja egyértelmű: a 400 ezer családnak megélhetést biztosító ágazatot tovább kell erősíteni, fejleszteni, a balatoni szezont pedig egyre inkább ki kell szélesíteni. A mai napon nem csupán egy épületet adtunk át, hanem a jövőt építjük!
Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos elmondta, hogy a Balaton borrégió számos ponton jelentős szerepet kap a Nemzeti Bormarketing Stratégiában. Legyen szó az unikális, vulkanikus talajról származó borokról, a nemzetközi piacokon egyik kiemelten népszerű olaszrizlingről, vagy a fiatalabb korosztályt célzó Buborékok Nyara kampányunk idei origójáról – a Balaton boros szempontból is egy abszolút megkerülhetetlen tényező, hívószó akár bel-, akár külpiacon. „Számunkra, de személyesen számomra is, nagyon fontosak az ilyen helyi kezdeményezések, ami a gasztronómiát, turizmust integrálva, a térség borászatát támogatja és népszerűsíti az elsődleges és másodlagos borturisták számára egyaránt.” – tette hozzá Rókusfalvy Pál.
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője hangsúlyozta: Amikor turizmus-fejlesztésről esik szó, a legtöbben nagy ingatlanfejlesztésekre, építési beruházásokra gondolnak. De ugyanolyan fontosak azok a vonzerő-fejlesztési projektek, melyek célja a meglevő kapacitások és erőforrások, jelen esetben a borászatok, gasztronómiai szolgáltatók és őstermelők tudásának és termékeinek összekapcsolása, ennek révén új, izgalmas ajánlatok megalkotása. Ilyen vonzerőfejlesztési projekt a Balaton Wines Visitor Center, amely meggyőződésem szerint több száz kilométerről "látható" vezérvonzerő lesz a Balaton turisztikai desztinációban, és turista-mágnesként vonzza majd a vendégeket, hazaiakat és külföldieket egyaránt.
„A Balaton Wines Visitor Center nem csupán turisztikai attrakció, hanem egy integrált szakmai és kulturális központ, amely lehetőséget ad a balatoni borászoknak a megjelenésre, értékesítésre és nemzetközi kapcsolatépítésre is” – mondta Forrai Miklós, a látogatóközpont egyik alapítója.
A kezdeményezés szervesen illeszkedik a 365 napos Balaton koncepcióba, amely a térség egész éves látogatottságának növelését célozza. A centrum a VisitBalaton365 stratégiai célkitűzéseit is szem előtt tartva referenciapontként is működik, amely jó gyakorlatot mutat más desztinációk számára is. A cél közös: a balatoni térség tartalékainak – legyen szó időbeli, térbeli, kreatív vagy kommunikációs lehetőségekről – kiaknázása, és a bor, mint desztinációs érték integrált megjelenítése.
A balatoni borászati szektor eddig jórészt földrajzilag széttagoltan, szezonalitásnak kiszolgáltatva működött. A Balaton Wines Visitor Center ezt hivatott feloldani egy olyan közös tér létrehozásával, amely nemcsak a borok, de a Balaton-márka hosszú távú építését is szolgálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.