Ha valaki elektromos autót szeretne vásárolni, akkor két úton indulhat el: Tesla vagy nem Tesla. Gyakorlatilag az amerikai brand uralja a piac ezen szegmensét, a többi gyártó csak a lépést próbálja tartani több-kevesebb sikerrel. Az elképesztő térnyerés történetét oktatni lehet, azonban mindig van még egy lépcsőfok, amit Elon Musk szeretne megmászni. A teljesen önvezető autók jelentette előnyöket szeretné elsősorban kiaknázni az üzletember, azonban egyelőre még gyerekcipőben jár ez a projekt. Jelenleg korlátozott útvonalakon vethető be a technológia, valamint mindig kötelező valakinek tartózkodni a járműben, hogy a felmerülő problémákra legyen egy azonnali emberi reakció. A jövő taxiszolgáltatása Austinban (Texas állam) már próbajelleggel működik, 4,2 dolláros alapáron bárkit felvesz az út szélén a “Robotaxi”, ami bár saját magát vezeti, az anyósülésen mindig ott ül egy Tesla-alkalmazott.
Az autóiparban megtapasztalható digitális forradalomból nem maradhat ki az egyik legnépszerűbb szabadidős tevékenység, a videójátékozás sem. Musk kijelentette, hogy hamarosan a teljesen önvezető járművekben bárki előkaphatja a kontrollert. Egyelőre a gaming ezen extrém változatának nem a technológia, hanem a jogszabályok emelnek gátat.
„Valószínűleg 3-6 hónap, ami attól függ, hogy a városod/államod milyen gyorsan változtat a saját szabályozási rendszerén” - válaszolta Twitteren (X-en) Musk egy rajongójának, aki arról érdeklődött, hogy mikor valósulhat meg a korlátok nélküli videójátékozás a Teslákban.
Ez már nem az első alkalom, hogy a Tesla említése mellett szerepel valamilyen videójátékos fejlesztés. Korábban a Model S és Model X típusok megkapták a teljes Steam-támogatást, azaz a sofőr a műszerfalon tudta futtatni azokat a játékokat (igaz, csak a gépjármű álló helyzetében), amelyek egyébként ott lapulnak a könyvtárában. Hiába a sokakat megmozgató újítás, nem sokáig örülhettek neki a gamerek. A Tesla kivezette ezt a funkciót 2024 közepén, azóta nem érhető el egyáltalán az új modellekben.
Magyarországon nagyjából 75 000 tisztán elektromos gépjármű közlekedik az utakon, ebből 69 700 személygépkocsi, 5300 a tehergépkocsik kategóriájába esik. Legnagyobb hányadban Teslákról van szó, de kifejezetten nagy számban értékesítenek BYD-ket is. A Model Y és a Model 3 típusokból csak 2024-ben közel 2000 db-ot adtak el, harmadik helyen a Volve EX30 szerepel 673 db-bal. Aki ma szeretne hazai forgalmazótól, hivatalos úton megvásárolni egy Teslát, az csak a Model 3 és a Model Y párosából válogathat. A használt autók piacán felbukkannak azonban a Model S-ek és Model X-ek is, így a választék kifejezetten nagynak tekinthető. A Cybertruckokat a mostani szabályozás alapján nem lehet használni a magyar közutakon, a 10 évnél is öregebb Roadstereket meg külföldről kell behozni annak, aki szeretne kitűnni a tömegből.
Egy szó, mint száz: a Tesla igenis próbálkozik a lehető legnagyobb kényelmet megteremteni a modelljeiben, amihez szorosan kapcsolódik a videójátékozás, mint szabadidős tevékenység is. A korábbi tapasztalatok alapján a technológia már készen áll, Muskról köztudott, hogy nagy gamer hírében áll, ezért innentől minden a törvényhozás szakemberein múlik. Az biztos, hogy elsőként az Egyesült Államok örülhet majd annak, ha sikerült átütni a jogszabályokon az önvezetés + gaming kombinációját. Hogy utána mikor érkezhet meg ez a különleges, mégis magától értetődő fejlesztés az európai utakra, így Magyarországra? Ez már a jövő zenéje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.