Pavel Stanchev, a TV2 csoport vezérigazgatója elárulta a sikerük titkát

Netflix
PUBLIKÁLÁS: 2025. március 11. 13:59
A francia-bolgár médiapiaci szakember már több mint fél évtizede a vezető hazai kereskedelmi tévé irányítója, és ezidő alatt rengeteg sikerműsort láthattak a nézők a TV2 csoport csatornáin. Pavel Stanchev most elárulta, hogy milyen szempontok alapján döntenek, amikor egy új show-ról vagy sorozatról van szó, amit a TV2 képernyőjére szánnak.

A TV2 nevével összeforrtak az olyan sokévadot megélt sikerműsorok, mint Sztárban Sztár, a Dancing with the Stars, a Séfek Séfe, a Farm VIP, vagy az olyan visszatérő gigashow-k, mint a Megasztár vagy A Nagy Duett, illetve az olyan új formátukom, mint A Kiképzés vagy a Kincsvadászok. Emellett sajátgyártású sorozatokkal (Hazatalálsz), saját streaming műsorokkal (TV2 Titkok Ramónával), valamint nemzetközi piacra szánt megvett szuperprodukciókkal (Hunyadi) is próbálkoznak, és nem is vallottak szégyent a nézettségi adatok alapján. A TV2 Csoport vezérigazgatója, Pavel Stanchev egy friss interjúban arról mesélt, hogy mi alapján kapnak zöld utat a különböző tartalmak, amiket a nézők láthatnak a TV2 vagy valamelyik kábaelcsatornájuk képernyőjén.

Pavel Stanchev TV2
Pavel Stanchev a TV2 Csoport élén évek óta bizonyítja, hogy érti a televíziózás világát (Fotó: TV2)

A TV2 nagyon bízik a Hunyadi sorozat sikeréban

Pavel Stanchev és a TV2 Csoport vezetése a lineáris tévézés mellett figyelemmel kíséri a streaming hálózatok fejlődését is, de mégis úgy döntöttek, hogy a hozzájuk került Hunyadi sorozatot nem pénzért adják a magyar nézőknek. Pedig biztosan sokan nézték volna a TV2 Playen is.

Hunyadi egy nemzeti hős, akit minden gyerek és felnőtt ismer. Így nem lenne helyénvaló egy róla szóló sorozatot streamingen bemutatni, és pénzt kérni érte a magyar nézőktől. A TV2 szerintem megfelelő otthona a sorozatnak. Az biztos, hogy lenyűgöző a hazai és külföldi színészekből álló szereplőgárda, kiváló a történet és látványos csatajelenetekből sem lesz hiány. Szóval bízunk a sikerben.

A Hunyadi sorozat szombaton megkezdte hódítását a TV2 képernyőjén (Fotó: TV2)

A Netflix és társai egyelőre nem nyomták le a hagyományos tévécsatornákat Magyarországon, így a TV2 csoport sem tervez teljesen a streamingre átállni, de ez nem jelenti azt, hogy azon a téren nem fejlődnének folyamatosan.

„Jelen vagyunk a streaming piacon, hiszen a TV2 Playnek csaknem kétmillió regisztrált felhasználója van. Ezzel szerintem miénk a legnagyobb platform Magyarországon, csak mi nagyon igyekszünk az ajánlatainkat a létező igényekhez igazítani. Figyelemmel követtük például az RTL+ indulását is, ami egyelőre távolról sem tűnik sikertörténetnek. Óvatosnak kell tehát lennünk a fizetős csomagokkal, mert nagyon telített a piac. Az összes nagy stúdió is elindította a maga streaming platformját, és úgy tűnik, hogy – talán az elsőként indult Netflix kivételével – egyelőre szinte mind veszteséges. Persze abban reménykednek, hogy egy bizonyos számú előfizető után elérnek egy pontot, ahonnan beindul a profittermelés. De ez mindenképp egy kihívásokkal teli iparág, ezért mi csak olyan dolgokat lépünk meg, amiről a kutatásaink is alátámasztják, hogy pénzügyileg van értelme. Mert magánvállalkozásként végső soron az a célunk, hogy pénzt keressünk. Nem tudom, hogy az RTL Magyarország hogy van ezzel, néha úgy tűnik, mintha nem is akarnának nyereségesek lenni, de mi igen.”

A TV2 nem akar pénzt kérni a sportrajongóktól

Miközben a külföldi streaming-szolgáltatók már a hollywoodi stúdiók babérjaira törnek, Magyarországon nincs lehetőség felvenni a versenyt egy Netflix vagy egy Amazon Prime költségvetésével. Vészmegoldásként az RTL például a sportközvetítésekkel akar új előfizetőket találni, ami viszont elképesztő közfelháborodást váltott ki. A TV2 Csoport ebben is máshogy gondolkozik.

„A streaming platformok olyan magasra emelték az elvárásokat, amivel egyszerűen nem tudunk versenyezni, mert a mi gazdasági modellünkbe nem férnek bele az ekkora produkciók. Ezt többen is belátták, ami oda vezetett, hogy bizonyos platformok a sport felé fordulnak. Ám az is hatalmas kihívás, mert borzasztó nehéz rávenni az embereket, hogy fizessenek a sportközvetítésért. Főleg Magyarországon, ahol megszokták, hogy a Forma-1-től a Bajnokok ligájáig minden ingyenesen elérhető. Sok országtól eltérően itt tehát nem alakult ki a kultúrája annak, hogy fizessenek a sportért. A mi sportcsatornáink ezért elérhetőek a kábeltévé-csomagjaikban, még a Premiere Leage is ingyen nézhető, pedig ha valahol, Angliában tényleg sok évtizedes hagyománya van a fizetős meccsközvetítéseknek.”

Ezért sikeresek a TV2 produkciói

Pavel Stanchev arról is szót ejtett, hogy milyen munkafolyamatokon esik át egy produkció, mielőtt a képernyőre kerül. Vagy éppen miként zajlik a nézettségi adatok elemzése.

„A pályám elején járva találkoztam egyszer John de Mollal, a Big Brothert és a Star Academyt megalkotó holland sztárproducerrel. Ő mondta nekem, hogy a legfontosabb a casting, a versenyzők, a zsűri és a műsorvezetők kiválasztása. Ha a casting rendben van, akkor jön a programming kérdése: megfelelő napon, megfelelő időpontban került-e képernyőre, milyen volt a verseny abban a műsorsávban stb. Ha itt is minden rendben, akkor talán a marketinggel volt a probléma, és lehet, hogy kommunikációs fronton kell máshogy csinálni valamit” - mondta a 24.hu-nak adott interjújában a TV2 Csoport vezérigazgatója.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.