Elképesztő teória! Ufóval ütközött az Airbus

Mégsem a hétfőn eltűnt Air Francegép roncsait találták meg a brazil hadsereg szerint, hanem közönséges tengeri szemetet. A keresést folytatják, a legfontosabb, hogy megtalálják a 447-es járat fekete dobozait. Eközben különféle találgatások kerültek napvilágra a világhálón: egyesek szerint a Lost
– Eltűntek című sorozat kelt életre, mások azt gyanítják, hogy ufóval, azaz azonosítatlan repülô tárggyal ütközött a francia repülőgép.
Mégsem a hétfőn eltűnt Air Francegép roncsait találták meg a brazil hadsereg szerint, hanem közönséges tengeri szemetet. A keresést folytatják, a legfontosabb, hogy megtalálják a 447-es járat fekete dobozait. Eközben különféle találgatások kerültek napvilágra a világhálón: egyesek szerint a Lost
– Eltűntek című sorozat kelt életre, mások azt gyanítják, hogy ufóval, azaz azonosítatlan repülô tárggyal ütközött a francia repülőgép.
A brazil mentőalakulatok repülőgépről megfigyeltek egy hétméteres roncsdarabot, valamint üzemanyagfoltokat láttak az óceán vizén a térségben, a brazil partoktól északkeletre. Péntekre kiderült, mégsem az Air France 447-es járatának maradványait találták meg az Atlanti-óceánon.

Ahogy a hajók megközelítették a törmeléket, kiderült, tengeri szemétről van szó. A légibalesetet vizsgáló francia hivatal (BEA) tegnap nyilvánosságra hozta, hogy a repülőről küldött automatikus üzenetek elemzésekor eltérést találtak a különböző műszerek által mért sebességek között.

Szakértők előzőleg arról számoltak be: komolyan vizsgálják azt az eshetőséget, hogy a sebességmérő műszerek zavara okozta a repülőgép- katasztrófát. Ha helytálló ez a feltételezés, akkor két eset lehetséges: eljegesedett egy légnyomás-érzékelő külső szonda vagy a repülőgép belső sebességmérő műszere mondta fel a szolgálatot. Ha egyik műszer is rossz adatokat továbbított, akkor a repülő túl gyorsan vagy túl lassan repült bele a térségben tomboló viharba. Az előbbi esetben a gép törzse több darabba törhetett, az utóbbi esetben a gép pilótája veszíthette el uralmát a jármű fölött.
– Minél több idő telik el a zuhanás óta, annál kevesebb esély van arra, hogy előkerüljenek a roncsok, és választ kapjunk arra, miért zuhant az óceánba a gép – mondta a Borsnak Temesvári Péter, az origo tudomány rovatának szakújságírója. A 447-es járat már három és fél órája úton volt, amikor a tragédia történt. Tizenegyezer méter magasan repült az Atlanti- óceán felett, amikor automatikus hibaüzenet érkezett a fedélzetéről a gyártó toulouse-i központjába. Négy perc múlva már eltűnt a radar képernyőjéről.
– Az Airbus valószínűleg már a zuhanás közben szétesett, az áramlatok pedig széthordták a darabjait. Több száz, de akár több ezer négyzetméternyi területen is lehetnek – vélekedett Temesvári Péter.

A keresés ettől függetlenül nem áll meg: a francia és a brazil haditengerészet és légierő minden erejét és technikai arzenálját beveti, hogy megtalálja a roncsokat, és az amerikaiak is segítenek nekik. Az Airbus nyomtalan eltűnésével kapcsolatban világszerte olyan feltételezések is szárnyra kaptak, hogy ufóval vagy egy meteoritdarabbal ütközhetett.
– Már korábban is volt rá példa, hogy nyomtalanul eltűntek gépek, pilóták: 1968- ban a Budapest–Bukarest járat pilótái ufót láttak a gép közelében, 1980-ban pedig Ferihegy felett figyeltek meg azonosítatlan repülô tárgyat. Amíg nem találják meg a roncsokat, nem zárható ki ez a feltételezés sem – mondta a Borsnak Kriston Endre ufószakértő.

H. N.–G. J.