A főpolgármester a napokban jelentette be, hogy 2023-tól, elzárná az autósok elől az észak-déli közlekedési folyosóként használt, Pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát. A MAK alapvetően egyetért a tervezett zöld város koncepcióval, és szükségesnek tartja a forgalom csillapítását a belső kerületekben, de tiltakozik a városháza "visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikájával". Az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés lenne szükséges ennek a nagy horderejű kérdésnek a megoldásához, nem pedig önkényes és meggondolatlan cselekvés. Az autóklubot és az autós közvéleményt ugyanis meglepetésként érte a főpolgármester bejelentése. -Karácsony Gergely nem egyeztetett sem velük, sem más autósközösséggel a végleges lezárás tervéről. Nem volt tudomásunk arról sem, hogy az országgyűlési választásokat megelőzően elhangzott volna ilyesmi, de a választási programjukban sem szerepelt -jelentette ki az elnök. Kovács úgy véli alternatív megoldások hiányában ez a terv további életminőség romlást jelent elsősorban a belvárosiak számára, de valamennyi budapesti közlekedőre nézve is. A rakparti haladás megszakítása lényegében az egész észak-déli közlekedési folyosó megszüntetéséhez vezet - írja a Metropol.
Karácsony direkt titkolta el a tervét a kampányidőszakban
A főpolgármester maga ismerte be, hogy a választások utánra hagyta a rakpart ügyét: „várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá”. A Telexnek úgy fogalmazott, hogy „folytatjuk a programom végrehajtását, olyan lépésekkel, amiket az ember nem a választási kampányban tud és akar megtenni.”
Komoly tervre volna szükség: „Valamilyen alternatív megoldást kellene felmutatni”
- Ahhoz, hogy a Pesti alsó rakpart a gyalogosok számára is közvetlenül elérhetővé váljon, valamilyen alternatív megoldást kellene felkínálni az autósok irányába. Például a gyalogos sétány alatt elvezetni az észak-déli járműforgalmat-tanácsolta az ügyvéd-. Azzal ugyanis, hogy a rakpart egy szakaszát lezárják gyakorlatilag pontosan kontra produktív eredményre jutnak egy másik céljukkal, amely a belváros tehermentesítését tűzi ki. Abban az esetben ugyanis, ha az alsó rakpart észak-déli forgalmi lehetőségét megszüntetik, azzal valójában ráterelik a forgalmat a belvárosra, ami eleve terhelt, hiszen például a körúton már lezártak egy sávot, amivel felére csökkentették a jármű befogadási kapacitást, így nagyobb lett a dugó. Ez az intézkedés tehát pont a sokszor hangoztatott környezetvédelmi szempontoknak mond ellent, mivel azáltal megnő a zaj és szmog szennyezés – hangsúlyozta az elnök.
„Nullára csökkenteni a gyorshajtók számát irreális kijelentés”
Az autóklub Karácsony Gergely egyéb közlekedéssel kapcsolatos intézkedéseit is elhibázottnak ítéli. dr. Kovács Kázmér kifejtette véleményét lapunknak azzal kapcsolatban is, hogy Karácsony Gergely szerint a fővárosi közlekedésben nem a dugók, hanem a gyorshajtók jelentik az egyik legnagyobb problémát, ezért a főpolgármester 2050-re kitűzte, hogy nullára csökkenti a gyorshajtók számát. Ehhez „átfogó közlekedésbiztonsági stratégia” megalkotását lengette be, hatalmas „társadalmi vitával”.
-Nullára csökkenteni a gyorshajtók számát irreális kijelentés. Ez sehol a világon nem sikerült és nyilván itt sem fog. Nagyon jól tudják a közlekedési szakemberek, hogy a gyorshajtáson belül a relatív sebességtúllépés az, ami igazi veszélyt jelenti lakott területeken, vagyis amikor nem az út és időjárás, vagy forgalmi viszonyoknak megfelelő sebességválasztás történik. Úgyhogy ez a kijelentés, hogy a fővárosban, azaz lakott területen a gyorshajtók jelentik a legnagyobb gondot szakmailag hibás- jelentette ki az elnök-. Én azt mondom, hogy e-helyett foglalkozzon a Főváros például a területén lévő vasúti átjárókban bekövetkezett baleseteket elkerülő megoldások, a fénysorompó helyett
ún. teljes sorompók elhelyezésének szorgalmazásával .
Két éve zajlik az autósok üldözése
Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről Karácsony Gergely sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt, eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után csak júniusban záratta le a Lánchidat a felújítás miatt. Nyáron jöttek a Blaha Lujza tér felújítási munkálatai forgalomterelésekkel, betontömbökkel, sávlezárásokkal. A körúti lámpaprogramot is oda-vissza állítgatták, miközben újabb „forgalomcsillapítási” ötleteket próbálgatnak Erzsébetvárosban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.