Ónos eső, hó és jég nem jelenthet problémát – állítja a döntően Svédországban élő Györk László feltaláló.
– Elestem, és három hétre kórházba kerültem. Így volt időm elgondolkozni egy olyan találmányon, mellyel drasztikusan csökkenthető a csúszásveszély – árulja el a Borsnak Györk, aki hangsúlyozza: találmánya a cipőtalp mellett az autógumit is forradalmasítja. A feltaláló a SAAB-bal kezdett közös munkába, s a szőrös guminak becézett találmány túlélte a svéd autócéget.
– Míg a prémium márkák vizes úton százas tempónál ötvenméteres fékúttal büszkélkedtek, az én gumimmal ugyanez csak 43 méter volt. A jeges terep kanyarja még a szöges guminak is feladta a leckét, az enyém viszont gond nélkül bevette – magyarázza.
Györk futózott guminál is alkalmazható megoldását svéd szabadalom védi, s bár több nemzetközi márka megkereste, magyar szakemberhez fordult. – Gőzerővel dolgozunk azon, hogy Magyarországról indulhasson világhódító útjára a gumi – veszi át a szót Tóth István gumifelújítóüzem-vezető. – Téli és úttalan utakon is jól szerepelt az újfajta gumiabroncs, mellyel a csúszkálás mellett a téli és nyári gumicserét el lehet felejteni.