Kolozsváron született 1906. szeptember 10-én, és a színészettel szó szerint már abban a pillanatban kapcsolatba került - apja ugyanis a helyi Nemzeti Színház portása volt. A szegény családban sok gyerek nevelkedett, és bár Erzsi orvosnő akart lenni, a kolozsvári társulat népszerű tragikája, Hettyey Aranka felfedezte színpadi tehetségét, és egyengette útját a sikeres színiakadémiai felvételiig. Még csak elsőéves volt, amikor 1924-ben főszerepet kapott: a Renaissance Színházban Bárdos Artúr rendező őt választotta ki Móricz Zsigmond Búzakalász című színművének naivaszerepére, méghozzá Simonyi Mária, az író későbbi második felesége oldalán.
A darab szakmai és közönségsikere után nem tért vissza az iskolapadba, még abban az évben leszerződött a Nemzeti Színházhoz. Kétszeri megszakítással egész életében az ország első társulatának a tagja volt, csak 1927-1928-ban és 1951-1953-ban kötötte szerződése a Vígszínházhoz (a teátrumot az ötvenes években a Magyar Néphadsereg Színházának hívták.) Tragédiákban, vígjátékokban egyaránt kitűnő volt drámai ereje, karakterformáló képessége, az azonos jellegű feladatokat is mindig egy kicsit másként oldotta meg.
A Nemzeti minden Móricz-bemutatóján ő játszotta az író ártatlan, hamvas parasztleány-alakjait, a háború után aztán ő volt a finomkodó nagyságos asszony, de a feketekendős öreg néne, az okos értelmiségi nő és a tragikus sorsú, riadt proletárasszony is. Jelentősebb szerepei: Dorina (Moliére: Tartuffe), Rozika (Móricz: Úri muri), Pólika (Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül), Ilma (Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde), Szidónia (Csiky Gergely: Buborékok), Krizosztémisz (Bornemissza Péter: Magyar Elektra), Mary Tyrone (Eugene O'Neill: Hosszú út az éjszakába).
A második világháború előtt nem sok filmben foglalkoztatták: 1935-ben a színpad után filmen is eljátszotta a Nem élhetek muzsikaszó nélkül Pólikáját, majd 1937-ben Bátki Tercsit A falu rosszában. 1945 után több sikeres alkotásban is szerepelt: Budapesti tavasz (1955), Dollárpapa (1956), Égi madár (1957), Fapados szerelem (1959), Megöltek egy leányt (1961).
Különös, kedves beceneve volt: Bogyónak hívta mindenki. Színészkollégáival, Bajor Gizivel is jó volt a kapcsolata, Mészáros Ágihoz igaz barátság fűzte, Major Tamással azonban nem tudott kijönni. Annak ellenére, hogy a színésznő a háború alatt sokat segített az illegalitásba vonult Majornak, még bújtatta is, az a Nemzeti igazgatójaként mindent megtett, hogy gáncsolja a pályán. Ráadásul Somogyi Erzsi nem rejtette véka alá véleményét, lármás összetűzéseik voltak, és egy ilyen alkalommal ki is jelentette: rossz színésznek tartja a nagyhatalmú direktort. Természetesen kegyvesztett lett, megkapta felmondólevelét is, amelyet idegösszeroppanás és kórházi kezelés követett.
Férje, Gádor Béla halála után nyugdíjba ment, és végérvényesen visszavonult a színpadtól, 1973. július 10-én halt meg.
Munkásságát számos kitüntetéssel ismerték el, 1953-ban és 1959-ben Kossuth-díjat kapott, 1955-ben érdemes művész, 1962-ben kiváló művész lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.