Sokkoló fotók: Halálsávot festettek fel az éj leple alatt Karácsonyék a Karolina úton

friss
PUBLIKÁLÁS: 2022. szeptember 15. 13:56 / FRISSÍTÉS: 2022. szeptember 15. 13:57
Az autósok sávját leszűkítették, csakhogy így a buszok és nagyobb autók kizárólag a kerékpársávban tudnak haladni. Karácsonyék újra balesetveszélyes helyzetet teremtettek a sárga festékkel.

Minden előzetes bejelentés nélkül, keddről szerdára virradóan jelent meg egy sárga kerékpársáv a 11. kerületeben, a Karolina út mindkét oldalán – egy újabb vérfagyasztó meglepetés a fővárosiaknak Karácsony Gergelytől. A vadonatúj sáv szó szerint életveszélyes, leginkább a kerékpárosoknak – írja a Metropol.

Fotó: Metropol

A kerékpársávot újra úgy alakították ki, hogy az autósok sávját leszűkítették: 75-100 centit vettek el a gépjárművektől mindenhol, ezzel azonban 200 centisre szűkült az autósok külső sávja, miközben a KRESZ szabályai szerint annak minimum 275 centiméter szélesnek kéne lenne.

Nincs meg a KRESZ szerinti 275 centi az úttestnek – nem csoda, hogy nem férnek el a nagyobb járművek
Fotó: Metropol

A változtatásoknak köszönhetően most a nagyobb autók, kisteherautók kénytelenek a zárt biciklisáv minimum felét elfoglalni, a buszok pedig teljes egészében a sávban haladni, holott gépjármű a zárt kerékpársávra semmilyen körülmények között nem hajthatna rá.

Ez a kukásautó sem fér el a sávjában, így félig a kerékpársávot használja
Fotó: Metropol

A Metropol munkatársai éppen ezt tapasztalták, olyan helyzet is előfordult, hogy a BKV busz kénytelen volt a kerékpáros mögött araszolni a zárt biciklisávban.

Életveszélyben a biciklista, mert nem fér el a busz a sávban
Fotó: Metropol

2020-ban éppen ilyen balesetveszélyes kerékpársávot alakítottak ki a BAH csomópontnál, a Budaörsi út legelején, ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni. Ott is az autósok sávjaiból csíptek le egy 1 méteres részt, ott a külső sáv még veszélyesebben keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült.

Életveszélyes ötletelés városfejlesztés helyett

Már a Nagykörúti biciklisáv is bizonyítja: Karácsony Gergelyéknek nincs városfejlesztési koncepciójuk, csak ötletelnek. Vesznek pár vödör festéket, aztán fölfestik biciklisávnak. A Nagykörúton ebből óriási közlekedési káosz, folyamatos dugó és rengeteg életveszélyes helyzet lett, ahogy keverednek az autósok a biciklistákkal. Ugyanennek látjuk most ékes példáját a Karolinán is: egy rossz ötlet, gyorsan éjjel felfestjük, aztán majd csak lesz valami… Az eredmény: életveszély és káosz.

A KRESZ szerint: 2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége – azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges – lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.