Kautzky Armand egy-egy előadó estjén gyakran megszólítja a nézőket, de azt mondja, ez a közvetlen, spontánnak tűnő gesztus sokkal nehezebb folyamat, mint amilyennek tűnik.
A viccelődésnek is van etikettje, amit ő a színpadon szigorúan be is tart. A Rozmaring pillanatok a családnak-podcast legutóbbi meghívottja a közmédia Montágh Testületének újdonsült tagjaként, nemcsak a magyar nyelv művelésére fektet nagy hangsúlyt, hanem arra is, miként lép kapcsolatba a színpadról a közönségével.
„Egy színésznek jó megfigyelőnek kell lennie. Éreznie kell, amikor a közönség fölszisszen, dermedt csöndben van, kíváncsian feszült vagy felszabadult és vidám. Erre az érzékenységre azért van szükség, mert színészként nem tudhatom, milyen a közönség összetétele. Ezt a képességet nem feltétlenül tudom a baráti körömben is használni. Egy-két pohár bor után az ember olyan jól sztorizik, és akkor nem feltétlenül mérlegeli, milyen szavakat használ, mert őket nem közönségnek tekintem, hanem a barátaimnak. Olyankor beleszalad az ember néha egy-egy rossz mondatba, amivel megbántja a másikat”
– magyarázta Kautzky Armand az M2 gyerekcsatorna új bábsorozatához, a Rozmaring kunyhóhoz kapcsolódó podcastban. Édesapaként azt is jól tudja, hogy a szülőnek komoly felelőssége van abban, hogy gyermeke milyen érzékkel nyúl a humorhoz.
„A felnőtt- és a gyerekhumor két különböző világ. Ha például egy gyerek leveszi a szemüvegemet, és rátapos, halálra kacagja magát, miközben ez nekem egyáltalán nem vicces. Fordítva is igaz ez, a gyerekek sem értik a mi kicsit pikáns, cinikus humorunkat vagy szójátékainkat. Tiszteletben kell tartani egymást, és ez nagyon nehéz. Nem szabad óriásnak maradni, újra le kell menni az asztal alá és azt a dimenziót látni, amit ők” – magyarázta a színművész. Gondolatait pedig a pszichológus szakértő is megerősítette: a gyerekek a kárörömöt gyakran azonosítják viccként, de fontos, hogy szülőként hangsúlyozzuk: az cseppet sem humoros, amikor a másikkal valami balszerencse történik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.