Két hetes vásárlási láz: nálunk tart a legtovább a Black Friday?

Két hetes vásárlási láz: nálunk tart a legtovább a Black Friday?

black friday
PUBLIKÁLÁS: 2018. november 22. 11:30
P. Zs.

Már több mint egy hete Black Friday-lázban égünk, de a java még hátra van. A hagyományosan november végi fekete péntek itthon már nagyjából két hétig is eltart, ami bátran nevezhető hungarikumnak. A tipikusan online vásárlásra ösztönző hatalmas akció ugyanakkor a hagyományos boltok forgalmát is felhúzza. Manapság már a kisüzletek is akciós napokat tartanak ilyenkor, így már nemcsak a nagy háztartási gépeken tudunk spórolni, hanem akár a napi fogyasztási cikkeken is. Persze, ahogyan tavaly, most is a nagygépekkel szakíthatunk a legnagyobbat.

– Legtöbbször olyan árut tudnak a kereskedők akár féláron is eladni, amiből nagy készletek halmozódtak fel, így ezek nem maradnak a nyakukon, mivel ki tudják üríteni a raktárakat. Tehát még mindig jobban járnak – mondta a Borsnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. – Ahogyan tavaly, idén is a hűtő, a mosógép, a lapostévé és a mobil lesz a slágertermék, a vásárlók már készülnek rájuk. Sőt nemcsak a spórolás motiválja az embereket, hanem az is, hogy eggyel jobb minőséget, drágább kategóriát tudnak megvenni ilyenkor.

Az online kereskedelem forgalmában az utolsó negyedév a legsikeresebb időszak. A webáruházak ekkor kasszírozzák be az éves forgalmuk mintegy 35 százalékát, s ennek a 35 százaléknak az egy­ötöde, vagyis 7 százalék ezen az egy napon, a fekete pénteken realizálódik. Tavaly az online kereskedők csaknem kétharmada részt vett az akcióban. A nagy piaci szereplők számára pedig még a látszólag irreális leárazások ellenére is pozitív e nap mérlege. A kisebb boltoknak és áruházaknak meg azért érdemes belevágni a fekete péntekbe, hogy ne veszítsenek vásárlói bázisukból.

Már karácsonyra is vásárolunk

Az utóbbi öt évben teljesen átalakultak a hazai internetes vásárlási szokások: a magyarok többsége ebben az időszakban szerzi be a karácsonyi ajándékokat, és egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatra vásárlást. A korábbi évek statisztikái szerint egy tipikus Black Friday-vásárló vagy valamilyen hasznos, hétköznapokban használható, vagy ajándékba szánt terméket vásárol, például okostelefont, háztartási kis- és nagygépet, játékot.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.