Veszélyben a nyugdíjasok: Étrend-kiegészítővel csalják ki a pénzt

Veszélyben a nyugdíjasok: Étrend-kiegészítővel csalják ki a pénzt

veszély
PUBLIKÁLÁS: 2018. október 17. 05:20
Több ezer forintot követel egy étrend-kiegészítő gyártásával és forgalmazásával foglalkozó külföldi cég egy pásztói nyugdíjastól. Az asszony állítja: nem ismeri őket és sohasem rendelt tőlük semmit. Mégis fizetésre akarják kényszeríteni.
B. B. A.

Trükkös pénzlehúzás áldozatává válhatnak a gyanútlan nyugdíjasok. Egyi­kük, Sándor Judit mesélte el a módszert.

A pásztói idős asszony nem rendelt semmit, mégis kiszállították postán a pirulákat. A nyugdí­jas hölgy azt mondja, először „csak” a 795 forintos postaköltséget követelte tőle a bosnyák székhelyű vállalat, mára viszont 4590 forintot akarnak vele kifizettetni a semmire, mondván ennyire nőtt három hónap alatt a felszólítási díj. 

Visszaküldeni sem tudja a felesleges pirulákat

Judit a Borsnak elmondta: ki sem nyitotta a pirulásdobozt, azonnal felhívta a céget, amelynek egyébként Magyarországon mindössze egy postafiókszáma van. 

Elmondta, szeretné visszaküldetni, de a postaköltséget nem tudja kifizetni, így szeretne élni azzal a jogával, hogy a vállalkozás állja a visszaküldést, mivel ő nem rendelt semmit. Ez azonban július óta a mai napig nem történt meg.

Hosszú hallgatás volt az ügyintézô válasza

 – Amikor megkérdeztem a hölgyet telefonon, hogy honnan tudták meg a címem és a telefonszámom, csak hosszú hallgatás volt a válasz. Soha életemben nem hallottam a cégről – mesélte el a Borsnak a 64 éves, komoly mozgásszervi gondokkal küzdő nyugdíjas. 

A társaság levélben arról értesítette Juditot, hogy ő maga lépett a telemarketing-osztállyal kapcsolatba, ahol állításuk szerint önként adta meg a címét, amely­re ingyen kézbesítették a terméket, csupán a postaköltséget kell állnia. Erre Judit annyit mondott: egyszerűen hazudnak. 

Árulkodó jelek

A cég honlapján azt írja, minden termék a magyar jogrendnek megfelelően törzskönyvezett. A pirulákat kizárólag az EU-ban, főleg Csehországban gyártják, a cégjegyzékszám ugyanakkor egy bosznia-hercegovinai vállalkozásra utal. Weboldaluk szerint a terméket 2017. május 2-án helyezte forgalomba az OGYÉI. Bár a Bors által megkérdezett gyógyszerész még sosem hallott róla, azt megerősítette, hogy szerepel a bejelentett étrend-kiegészítők listáján.

A galiba akkor kezdődött el, amikor július 6-án Judit kapott egy figyelmeztetést, mellékelve egy 1990 forintos csekkel, aminek a befizetési határideje május 
29-én lejárt. Nem fizette be, ezért július 27-én újabb, emlékeztető levelet kapott a cégtől, amiben már 2490 forintot követeltek rajta. Augusztus 27-én ez az összeg már 3090-re nőtt, majd 3790-re, mostanra pedig 4590-et forintot hajtanának be rajta. 

Dr. Morvai Gábor, a Fogyasztóvédők Magyarorszá­gi Egyesületének ügyvivője a Borsnak elmondta: ilyenkor ajánlott a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni, amit a járási hivataloknál lehet elérni.

Hiába hívtuk, nem vették fel a telefont

– Ha az ügyfél telefonon rendeli meg a terméket, a cégnek akkor is kötelessége írásban kiküldeni a köztük létrejött szerződést. Ha ez jelen esetben megvan, de a hölgy mégis elállna a vásárlástól, azt 14 napig megteheti. Mivel a hölgy állítja, ő nem rendelt semmit, így a postaköltséget sem követelhetik rajta. Ha az ügyfél úgy dönt, hogy nem fizet, a cég viszont ezt nem akarja annyiban hagyni, ak­-kor jogi úton, úgynevezett fi­zetési meghagyásos eljárás keretében viheti tovább az ügyet – tudta meg a Bors a szakértőtől. Próbáltunk beszélni a vállalattal is, amely a weboldal szerint hétköznapokon 9 és 16 óra között elérhető, de többszöri próbálkozásra sem vették fel a telefont.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.