A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete rendszeresen felhívja a figyelmet hazai személyautó-állomány elöregedésének hosszú távon veszélyes folyamatára, ennek ellenére évente több százezer, a nyugati országokban már levetett öreg kocsi érkezik hazánkba. Míg a használt gépkocsik közt keresgéltünk, ráakadtunk egy érdekes táblázatra, ami pontosan mutatja, hogyan öregszik az autópark.
A 2006 és 2007-ben még 10,3 volt az átlagéletkor, és ez folyamatosan emelkedik. Tavaly már 14,1 év volt, amibe belejátszanak a manapság már egyre kisebb darabszámban életképes, itt ragadt volt keleti autók, a Trabant, a Polski Fiat, a Wartburg, amelyek átlagéletkora 30 év feletti. A csúcstartó a Moszkvics, melynél a még futó autók átlagosan 37,2 évesek.
A Lada adatain már kicsit látszik az új modellek érkezése, így átlagban 26,4 évesek. A legfiatalabb állománya a Daciának van. A régi autókat szinte mind eladták Romániába, helyettük szinte csak újak érkeztek, így a táblázatban a 6-os szerepel a Dacia neve mellett. A tíz év alatti kocsik kategóriájában a Kia és Hyundai szerepel még.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.