Menő: ez a Trabant lenyomja a Ferrarit

Trabant
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 07. 13:00
Az eleje Trabihoz méltóan papundekli, ám a hátuljában egy hatalmas gépszörny sivít. Gyorsulásban alig marad el egy Forma–1-es autótól, ám a Ferrari 458 Italiát veri.
Hofmeister Zoltán

A kósza szemlélő szemből egy rikító színű hétköznapi keletnémet hulladéknak gondolhatná. Ám a fara olyan furcsán termetes. Milyen Trabant is ez valójában? Nos, cseppet sem túlzunk, ha azt mondjuk: igazi világszám, amit egy magyar tervezőpáros alkotott. Igaz, a kicsikétől éppen most készülnek megválni.

– Balás Edével mi ketten keltettük életre ezt a brutális gépszörnyet – büszkélkedik Féth István, miközben felnyitja a Trabant hátulját. – Összesen legalább tizenöt gyorsulási versenyt nyertünk vele az épített autók kategóriában.

Ede a karosszériát szabta át, míg István autószerelőként arról gondoskodott, hogy ne nagyon legyen ellenfél a versenyeken. A kocsi elejében motor helyett csupán egy légterelő lap található, míg hátul az utastérben figyel a két hatalmas motor, ami külön-külön hajtja meg a két hátsó kereket.

– Differenciálmű nincs benne, így kanyarodni csak a kuplungot benyomva lehet vele. Hátul Forma–2-es gumik vannak. Ezek darabja használtan ötvenezer forint, és akkor még a százezres felnit nem is mondtam. És kapaszkodjanak meg: négyszáz méteren négy liter benzint zabál fel a drága – sorolja a döbbenetes számokat

István, aki társával már 28 autócsodát épített, jórészt megrendelésre. – Elfogytak a szponzorok, ezért úgy döntöttünk, megválunk a Trabitól. Hárommillióért bárki viheti. Nekem az autóépítés az életem, így remélem, még több ilyen csodát készíthetünk Edével. Akár olyanokat is, amelyek az utakon is megmutathatják tudásukat, nem csak a versenypályákon – mondja István.

Lenyűgöző adatok

A szuper Trabi motorja két darab CBR 1000 F Honda motorkerékpár-motor. Teljesítménye alapból 304 lóerő, ehhez még 120 lóerőt tesz hozzá a nitró. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra. A hatsebességes váltóval jelenlegi végsebessége 183 ki­lo­mé­ter/óra, de más váltóval 300 feletti tempóra is képes a 600 kilós kasztni. Mindössze hárommillió forintba kerül.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.