Fehéren villog a fénysorompó, sőt a helyiek szerint olykor pirosra is vált, ám a vasúti kereszteződésben dolgozó aszfaltozóknak nem kell miért aggódniuk: az ott élők közel két évtizede nem láttak arra közlekedő vonatot.
Ilyet még Thomas, a gőzmozdony sem pipált! A Nógrád megyei város, Bátonyterenye határában olyan vasúti kereszteződés üzemel, ahol bizony jóideje egyetlen vasúti baleset sem történt. Merthogy vonat sem jár.
A sínek azonban változatlanul a helyükön, ottjártunkkor éppen frissen aszfaltoztak, gondosan ügyelve, hogy a vágányokat véletlenül se fedjék be. Pedig ha távolabb tekintünk, jól látszik, hogy a hosszú ideje érintetlen szakaszt visszaköveteli magának a természet. Lassan térdig érő növényzet zöldell, a síneket pedig leginkább az ott élők szárnyasai használják.
– Hiába nem jár erre vonat, a MÁV odafigyel a kereszteződésre. Ha meghibásodik a fénysorompó, 24 órán belül kiszállnak és javítják, sőt a hozzá tartozó elektromos szekrény óráját is rendszeresen leolvassák – magyarázza a vasút melletti vállalkozás vezetője, Nagy Ágnes, aki szerint már csak a felesleges fenntartás költségei miatt is fel kellene számolni a síneket. Arról nem beszélve, hogy az azon átkelő teherautók robajába beleremeg a föld a Nemti úton, de még az irodája asztalán lévő pohár víz is.
Nem csak ő, de a síneken túli szomszéd, a 23-as főút mellett élő Majoros Jánosné Manyika is szólt már a polgármesternek, de nem történt változás.
Kerestük a MÁV-ot, ahol közölték: a gyularakodói iparvágány kiágazás a szénbányászat megszüntetésével vált feleslegessé, ám felszámolása csak az azt használó cég lemondó nyilatkozatával indulhatott el. A vasúttársaság megkapta a bontási engedélyt a hatóságtól, mely 2016-ig érvényes. A sorompó készenléti állapotban üzemel, mert az átjáró még nem szűnt meg.