Ne hagyd, hogy a fájdalom ledöntsön a lábadról! (x)

Amikor a nyakizmokat túl nagy, vagy huzamosabb ideig, rendszeresen egyoldalú terhelés éri, akkor az izmok görcsössé, merevvé válhatnak, az inak megrövidülhetnek, ami nem csak fájdalmas, de súlyosabb esetben a mozgás is beszűkülhet.
Amikor a nyakizmokat túl nagy, vagy huzamosabb ideig, rendszeresen egyoldalú terhelés éri, akkor az izmok görcsössé, merevvé válhatnak, az inak megrövidülhetnek, ami nem csak fájdalmas, de súlyosabb esetben a mozgás is beszűkülhet.

A panaszt általában a rossz testtartás okozza, de előidézheti a hosszas számítógép előtt ülés (pl. rossz asztal-, székmagasság miatt), illetve az olyan tevékenységek, melyek nagy koncentrációt igényelnek. Jó példa erre egy 8-10 órás éjszakába nyúló autóvezetés, de egy stresszhelyzet szintén eredményezheti a nyak beállását, fájdalmát.

A fájdalom a karokba, a fejbe is kisugározhat. Egy erős, akár több napig is eltartó fejfájás gyakran onnan indul ki, hogy a nyakat körülvevő, mozgató izmok görcsösek, merevek. Ilyenkor a fő cél, hogy mielőbb kilazítsuk, felmelegítsük ezeket az izmokat. A legjobb, ha elsajátítunk néhány gyógytorna gyakorlatot, ami mellett sokat segít még a gyógymasszázs, manuálterápia is.

Az úszás is nagyon jótékony hatású, de csak hosszú távon, megelőzésre alkalmas. A hátúszás vagy a szabályos mellúszás javasolt, de semmiképpen se úgy ússzunk, hogy mellúszásban kiemelve tartjuk a fejünket.

Befeszült izmok, fájdalom esetén tegyünk a nyakunkba meleg borogatást. Dörzsöljük be a nyakat rendszeresen izomlazító, melegítő hatású krémmel. A krém csillapítja a fájdalmat, kellemes érzetet kelt az érintett területen, oldja a görcsöket.

Hideg, nyirkos, szeles időben ne feledkezzünk meg a meleg sálról.

Naponta többször is nyújtózkodjunk az ég felé, természetesen csakis úgy, és csakis addig, amíg még jólesik.

Érdemes olyan segédeszközöket is beszerezni a mindennapi élethez, mint a nyakpárna vagy az irodai deréktámasz. Ezek segítenek a gerinc- és nyakcsigolyák tehermentesítésében. A gimnasztikai labda is nagyon ajánlott, hiszen nem csak remek tartásjavító gyakorlatokat végezhetünk a segítségével, de ülni is nagyon jó rajta.

A rossz matrac, rossz párna szintén lehet nyakfájdalom forrása. Ha inkább reggel érezzük merevnek az izmainkat, akkor bizony le kell váltani legalább a párnát másikra, sőt, érdemes változtatni alvási szokásainkon is, sokszor az alvópóz megváltoztatása jelenti a megoldást.

A KOBRALGIN krém megerőltetés, húzódás okozta izomfájdalmak, valamint ideg-és ínhüvelygyulladások esetén fellépő fájdalom csökkentésére szolgáló készítmény.


Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény.

A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!