Hátraarc a hátfájásnak! (x)

Azzal még együtt lehet élni, ha komolyabb terhelés hatására, néhanapján megfájdul az ember háta, dereka. Ha viszont már napi szinten kínoz ez a probléma, érdemes elgondolkodni, hogy vajon min kéne változtatni?
Azzal még együtt lehet élni, ha komolyabb terhelés hatására, néhanapján megfájdul az ember háta, dereka. Ha viszont már napi szinten kínoz ez a probléma, érdemes elgondolkodni, hogy vajon min kéne változtatni?

1. A plussz kilók problémaköre

Akármennyire nehéz is, de meg kell szabadulni a felesleges kilóktól. Az ideális testsúly elérése nem csak a mozgásszervi- illetve gerinc betegségek kialakulásában tölt be komoly prevenciós szerepet, hanem csökkenti többek között a magas vérnyomás és a cukorbetegség kockázatát is.

2. A helyes testtartást tanulni kell!

A rossz tartás, a folyamatos görnyedt ülőhelyzet, a számítógépre való „ráfeszülés” jelentősen hozzájárul a reumás betegségek, tünetegyüttesek kialakulásához. A helyes ülő- és álló helyzet tudatos gyakorlása, a munkavégzés közben végzett rendszeres(!), és specifikus torna, nyújtógyakorlatok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy ne alakuljon ki krónikus hát-, nyak-, derékfájdalom.

3. Mozogni akár minden nap!

A gerincproblémák sokféle tünetet okozhatnak, a már említett hátfájáson túl, gyakori fejfájás, szédülés, fáradékonyság, fülpattogás, fülzúgás, lábfeszülés, lábfájdalom, érzészavar is jelezheti, hogy baj van. A speciális, gerincet kímélő, erősítő torna nagyon sokat hozzátehet állapotunk javulásához. Egy gyógytornász komoly segítséget nyújt az életminőség javításában: az általa összeállított, személyre szabott feladatsor napi rendszerességű, nem feltétlenül időigényes, és bárhol elvégezhető. Nem mellékes szempont, hogy azt is megmutatja, megtanítja, hogyan gyakoroljuk a helyes testtartást.

4. Kéne már egy kis lazítás!

Sajnos a folyamatosan gyorsuló, ingerekkel, stresszel teli világhoz kevesen tudnak testi és mentális szinten is igazodni. A helyes stresszkezelés, a relaxációs technikák elsajátítása ugyanolyan fontos, mint például az egészséges táplálkozás. A folyamatos stressz nagyon komoly izomfeszülést, tartós görcsöt okozhat, ami pedig akár heteken, hónapokon át tartó fájdalomhoz is vezethet. Érdemes hát rászánni némi időt, és megtanulni lazítani. Segíthet az autogén tréning, a progresszív relaxáció, a jóga stb.

5. Hatásos alternatívák gyógyszerek helyett, mellett

Tartós, krónikus fájdalom esetén mindenképpen tanácsos kipróbálni valamilyen alternatív terápiát is. A klasszikus gyógymasszázs mellett a fizikoterápia, az akupresszúra, akupunktúra is jó lehetőséget nyújt. Ám bármilyen terápiát, kezeléssort is választunk, előtte minden esetben konzultáljunk orvosunkkal.

A CROTALGIN® FORTE krém termék névben nem véletlenül szerepel a latin FORTE(= erős) szó. A termékcsalád másik tagjával (CROTALGIN® krém) összehasonlítva többféle és több hatóanyagot tartalmaz.

A CROTALGIN® FORTE krém a természetes eredetű fájdalomcsillapító krémek között az egyik piacvezető készítmény Magyarországon, több mint 25 éve.

A CROTALGIN® FORTE krém recept nélkül kapható, egyedülálló összetételű készítmény, reumás és izomfájdalmak esetén kitűnően alkalmazható, a fájdalmak enyhítésére.

Ízületi gyulladások és ischiásos megbetegedések esetén önmagában, vagy egyéb gyógyszeres kezelés kiegészítésére.

Sportolóknál helyi vérbőséget okozó hatása miatt “bemelegítő krémként”, valamint húzódások kezelésére is használható.

A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Egészségpénztár tagok 100%-ban elszámolhatják! Kapható a patikákban, bioboltokban is!

A termék gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény.

Nincs karácsony töltött káposzta nélkül – klasszikus recept a Mindmegettétől

@borsonline

Elindult a Bors #dellatanc kihívása 💃 Töltsd fel a saját #dellatanc videódat a borsonline.hu-ra és nyerj Samsung fülhallgatót! #bors #reklam #nekedbe

♬ eredeti hang - Bors