Szőlővel és padlizsánnal felvértezhető az immunrendszer

A vitaminhiány a második leggyakoribb hiánybetegség a világon. A koronavírus-járvány miatt is muszáj, hogy fel legyenek töltve a vitaminraktáraink.

A vitaminhiány a második leggyakoribb hiánybetegség a világon. A koronavírus-járvány miatt is muszáj, hogy fel legyenek töltve a vitaminraktáraink.

Itt az ősz, holnap kezdődik az iskola, zsúfoltabbak lesznek reggelente a tömegközlekedési eszközök, a pályaudvarok. Az új évszak a rá jellemző időjárással köszönt be, alaposan lehűl a levegő. A hűvösebb hónapokban egyébként is jobb, ha kicsit jobban odafigyelünk, mit eszünk, hogy erős legyen az immunrendszerünk. A szakértők szerint annak, aki változatosan táplálkozik, nincs szüksége pluszvitaminokra. Lássuk, melyik miért fontos, és mit válasszon a szezonális zöldség-gyümölcs-kínálatból.

Ezek a szezonális zöldségek és gyümölcsök nem csak finomak, de jól jönnek a járvány alatt is © Shutterstock

Alma

Az almában előforduló antioxidánsok a sejteket károsító folyamatok semlegesítésével hatnak jótékonyan egészségünkre, ezáltal erősítik az immunrendszert, gyulladáscsökkentő és rákmegelőző hatással rendelkeznek. A legfontosabb vitaminok a héjában vannak, ezért jobb nem megpucolni.

© Shutterstock

Körte

Egy közepes méretű körte elfogyasztásával biztosítjuk napi C-vitamin-szükségletünk 12, és K-vitamin szükségletünk 10 százalékát, káliumszükségletünk 6 százalékát, valamint kisebb mennyiségeket juttatunk szervezetünkbe kalciumból, vasból, magnéziumból, riboflavinból, folsavból és B-6 vitaminból.

© Shutterstock

Ez is érdekelheti!

Most fontosabb az immunrendszer-tuning, mint valaha – Belülről öli a vírusokat a fokhagyma

Turbózzuk fel zöld teával az immunrendszerenünket!

Nem igaz, hogy 4 óra alvással is működik az ember – eláruljuk, mennyit pihenjen naponta!

Karfiol

A karfiol szulforafánt tartalmaz, ami egy kéntartalmú vegyület. Kimutatták róla, hogy megöli a rákos őssejteket, ezáltal pedig lassítja a tumor növekedését. Jelentősen javítja a vérnyomást és a vesefunkciókat. A tudósok úgy vélik, hogy a karfiol fogyasztása egészségesebben tartja az érrendszert. Gazdagon tartalmaz gyulladáscsökkentő tápanyagokat, s a fogyasztása ezért fontos a gyulladások kontrollálásában.

© Shutterstock

Cékla

Kiváló antioxidáns tulajdonsággal rendelkezik a cékla. Különösen a májra – a test legfontosabb méregtelenítő szervére – van jó hatással. Olyan sok vitamint tartalmaz, hogy ha smootie-t, vagyis zöldséglevet készít, akkor véletlenül se hagyja ki belőle. Szuper kálium-, kalcium-, vas-, szilícium- és magnéziumforrás, de tartalmaz rezet, cinket, mangánt, ként, jódot, kobaltot, krómot, nikkelt, B1-, B2-, B6- és C-vitamint, folsavat, niacint és biotint is. A rengeteg kálium jót tesz a testnek, főként az izomzatnak.

© Shutterstock

Cukkini

A cukkini antioxidáns és gyulladásgátló hatása lelassítja az öregedési folyamatot. A testben az évek során gyulladások alakulnak ki, és káros anyagok szabadulnak fel. Ezeket a folyamatokat is enyhíteni tudja ez a zöldség. Élelmirost- és víztartalma támogatja az emésztést, csökkenti a székrekedést és a puffadást.

© Shutterstock

Padlizsán

Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a stroke kialakulásának esélyét. A padlizsánban elegendő mennyiségű C-vitamin található, tehát antibakteriális és antivirális védelemmel vértez fel bennünket!

© Shutterstock

Szőlő

A szőlőtermés magas A-, B-, C-, K-vitamin-, továbbá kálium-, szelén-, biotin-, vas- és folsavtartalma elősegíti a vérképzést, a szervezet önvédelmi képességét, a szellemi és fizikai erőnlét fenntartását.

© Shutterstock

@borsonline

Elindult a Bors #dellatanc kihívása 💃 Töltsd fel a saját #dellatanc videódat a borsonline.hu-ra és nyerj Samsung fülhallgatót! #bors #reklam #nekedbe

♬ eredeti hang - Bors