Futótűzként terjed az interneten Tóth Dia budapesti tanárnő írása, aki leckeírás helyett gyógyulásra, pihenésre buzdítja elsőseit, és dolgozatot sem írat velük.
– A gyerekeket meg kell értenünk, tudnunk kell igazodni a tempójukhoz, és ami a legfontosabb: szeretettel kell nevelnünk őket – írta Dia néni a Facebook-oldalán.
– Nem a tananyag mennyisége fontos, hanem az, hogyan tanítunk meg annyit. Teljesen normális, ha gyógypuszit küldök a gyerekeimnek, amikor betegek, és elhalasztok egy dolgozatot. Hiszen betegek. Akkor nekik nem az lenne a házi feladatuk, hogy meggyógyuljanak?
Dia néni esete sajnos ritka kivétel. Felmérések szerint ugyanis a magyar diákok rettenetesen sokat görnyednek a házi feladat felett, és borzasztóan leterheltek. A gimnáziumokban 36-40, a felső tagozatban is 25-30 tanórájuk is lehet a gyerekeknek.
– Ehhez jön a tanulással töltött, legalább napi egy óra. Akad, ahol délután 14.45-től 16.30-ig van a tanulószoba, és a gyerekek még otthon is tanulnak, különórákra és korrepetálásokra járnak. Ez sokszor meghaladja a heti 40 órát, ami egy felnőtt ember munkával töltött ideje – mondja Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke.
Az érdekvédő szerint a gyerekeket magolni tanítják, ezért ez a jövőben sem változik. Van, ahol ebédelni sem tudnak a diákok, mert a tízperces szünetben nincs rá idő, így csak tanítás után, fél négykor jutnak meleg ételhez.