Az 50 legjobb étel rák ellen

A megelőzés a leghatásosabb módja az egészség megtartásának. A daganatos elváltozások ellen is van mód védekezni, méghozzá többféle, könnyen beszerezhető élelmiszerrel. Cikkünkben az 50 leghatékonyabb sejtvédő ennivalót mutatjuk be.
A megelőzés a leghatásosabb módja az egészség megtartásának. A daganatos elváltozások ellen is van mód védekezni, méghozzá többféle, könnyen beszerezhető élelmiszerrel. Cikkünkben az 50 leghatékonyabb sejtvédő ennivalót mutatjuk be.

Ananász: bromelain enzimet tartalmaz, ami véd a gyulladásoktól és a már meglévő betegséget is gyorsabban gyógyítja. A kutatók szerint a bromelain hatékony a rák, különösen az áttétek kialakulása ellen.

Alma: pektintartalma nem csupán a hasmenés ellen jó, hanem gátolja a vastagbél rákos sejtjeinek növekedését is.

Sárgabarack: Erősíti az immunrendszert, és csökkenti a rák kockázatát. Ká- liumtartalma mérsékli a stroke veszélyét, míg rostjai védelmet nyújtanak a vastagbélrák ellen.

Avokádó: olyan zsírokat tartalmaz, melyek alacsonyan tartják a vér koleszterinszintjét, így védi a szív- és érrendszert.

Bogyós gyümölcsök: az eper, a málna, a szeder természetes gyógyszerei a Parkinson-kórnak, a depressziónak, a magas vérnyomásnak és a ráknak.

Chili: kapszaicintartalma csökkenti az izomfájdalmat és a prosztata rákos sejtjeit is pusztítja.

Vörös áfonya: észrevették, hogy a kis piros bogyók gátolják a rosszindulatú sejtek növekedését.

Madársaláta: sejtvédő vitaminokat tartalmaz. Vásárlásnál érdemes bioterméket választani.

Édeskömény: illóolaja elpusztítja a baktériumokat, védi az immunrendszert és enyhíti a gyomorpanaszokat.

Gabonafélék: fontos, hogy ezeket teljes kiőrlésű formában fogyasszuk, mert az emészthetetlen rostok kitűnő béltisztítók. Napi 90 gramm teljes kiőrlésű gabona jelentősen csökkenti a daganatok kockázatát.

Gránátalma: antioxidánsai védik az immunrendszert, s hatástalanítják a szervezetbe jutó káros molekulákat.

Zöld tea: a zöld tea nagy mennyiségű katechint tartalmaz, mely vegyület gátolja a tumornövekedést. Napi háromcsészényi ajánlott.

Csipkebogyó: rendkívül gazdag C-vitaminban és a rákmegelőző hatású likopinban.

Hering: omega–3 zsírsavai nélkülözhetetlenek a sejtek egyensúlyának fenntartásában.

Hüvelyesek: a borsó, a bab és a lencse remek rostellátói a szervezetnek, azaz védik a bélrendszert. A bennük lévő fehérjék a vírusok ellen hatásosak.

Gyömbér: csillapítja a gyulladást és véralvadásgátló hatása is van.

Burgonya: a főzés közben sem károsodó fehérjék erősítik az immunrendszert.

Cseresznye: fő hatóanyaga a vörös festék. Ez rögzíti a szabad gyököket, gátolja a gyulladást és védi az ereket.

Fokhagyma: csökkenti a vérnyomást, védi az ereket. Fő hatóanyaga a szulfidok, ami megóv az agresszív környezeti ártalmak ellen.

Káposztafélék: a kelbimbó, a kelkáposzta, a karfiol, a brokkoli, a kínai kel, a fehér és vörös káposzta tartozik a káposzták családjába. Mindegyik rendkívül gazdag rákellenes anyagokban.

Zsázsa: előnye, hogy ízesítésre használva nem kell melegíteni, így benne marad az összes vitamin és rák elleni hatóanyag.

Kömény: serkenti az étvágyat és az emésztést, enyhíti a hasi görcsöket, véd a gombás fertőzésektől.

Tök: a benne lévő szelén csökkenti a tüdőrák kockázatát. Gazdag sejtvédő nyomelemekben.

Kurkuma: e fűszer nagy remény a rákkutatásban. Úgy tartják, gátolja a rosszindulatú sejtek kialakulását. Ami már bizonyos: enyhíti a görcsöket és gyulladások ellen is hatásos.

Mangó: az egzotikus gyümölcsben lévő bétakarotin egészségesen tartja a sejteket és javítja a már kialakult kisebb károkat.

Lenmag: hatóanyagai segítenek a változókorban jelentkező hőhullámok leküzdésében. Rost- és omega–3-tartalma a rák kialakulásától véd.

Keserű dinnye: ez a diabetes kezelésében már bizonyított, a mellrák elleni hatását most vizsgálják.

Torma: erősíti az immunrendszert és sejtvédő hatása is van.

Olívaolaj: a benne lévő zsírsavak fiatalon és rugalmasan tartják a sejteket, ez ellenállóvá teszi a szervezetet, továbbá védi a szívet.

Papaya: taszítja a kártevőket, természetes sebtisztító. Ausztrál kutatók szerint gátolja a tumorsejtek növekedését.

Petrezselyem: Növényi színezéke, az apigenin fékezi az emlődaganat növekedését.

Borsmenta: a gyomorproblémák kezelése mellett felfedezték a rákkezelésben kifejtett jótékony hatását is. Illóolaja bizonyítottan csökkenti a sugárzás okozta károkat.

Túró, joghurt, kefir és társai: a tejsav erősíti az immunrendszert és védi a beleket. A triptofán hatóanyag hangulatjavító, a kalcium pedig csonterősítő.

Repceolaj: zsírsavai egyensúlyban tartják a vérnyomást és a koleszterinszintet, illetve csökkentik a rák kockázatát.

Cékla: magas vas- és folsavtartalma védi az immunrendszert. A vesekőképződés ellen is hatásos.

Vörösbor: a minőségi nedűk ásványi anyagai akár meg is béníthatják a rákos sejteket.

Zsálya: csökkenti a torokfájást és hatásos a szájüregi gyulladások kezelésében, valamint mérsékli a túlzott izzadást. Olaja gátolja a kórokozók szaporodását.

Homoktövis: magas a C-vitamin-tar-talma, és a rák elleni küzdelemben is vizsgálják már a hatását. Olaját régóta használják fertőzésekre.

Savanyú káposzta: segíti az emésztést és elősegíti az egészséges növekedést. Magas a C-vitamin- és a B12- tartalma.

Csokoládé: polifenoljai csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet. Válasszunk legalább 70%-os kakaótartalmút!

Zeller: méregtelenít, javítja az anyagcsere-rendellenességeket. Apigenin hatóanyaga gátolja a rák kiújulását.

Mustár: minél csípősebb a mustár, annál erősebb a daganatellenes hatása. Serkenti a fehérvérsejteket, megszünteti a káros anyagok hatását.

Szója: a hormonszerű növényi vegyületek a szakértők szerint hatékony védelmet nyújtanak a mell- és prosztatarák ellen.

Spárga: sok C- és E-vitamint tartalmaz, melyek erősítik az immunrendszert és megkötik a szabad gyököket.

Spenót: tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy ez a zöldség védi a tüdőt.

Paradicsom: az egyik csillag a gyógyító élelmiszerek között. Nagy mennyiségben tartalmaz likopint, mely az egyik leghatékonyabb rákgátló anyag. Ajánlott adag: napi két szem.

Dió, mandula, kesudió: tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és a legjobb zsírsavakkal. Többi közt lassítják a prosztatarák kialakulását. Napi egy-maréknyi ajánlott valamelyikből.

Szőlő: főként a sötét színű gyümölcs tartalmazza azt a hatóanyagot, ami segíti a sejtek fejlődését.

Citrusfélék: növényi vegyületeiknek köszönhetően az összes citrusféle csökkenti az emésztőrendszeri daganatos betegségek kialakulását.

Hagyma: azoknál a nőknél, akik gyakran esznek hagymát, ritkábban alakul ki petefészekrák. Ez feltehetően kéntartalmú hatóanyagainak köszönhető.