Könnyen szelidíthető csúcsragadozó a Citroen C5

A Citroen számára a középkategória nem ismeretlen, hiszen számos olyan, ma már legendává érett autót gyártottak ebben a méretosztályban, amelyekre mindenki emlékszik (DS, CX Pallas, XM). Ugyanakkor a C5-ként bevezetett modell bár látványos volt méretei miatt, de nem volt az igazi futásteljesítményében. Így a franciák előtt állt a feladat, hogy a C5 jelzés alatt olyan autót gyártsanak, mint azt az elődök okán elvárnánk. Az új C5 ezt a szintet nemcsak teljesíti, hanem túl is szárnyalja.
A Citroen számára a középkategória nem ismeretlen, hiszen számos olyan, ma már legendává érett autót gyártottak ebben a méretosztályban, amelyekre mindenki emlékszik (DS, CX Pallas, XM). Ugyanakkor a C5-ként bevezetett modell bár látványos volt méretei miatt, de nem volt az igazi futásteljesítményében. Így a franciák előtt állt a feladat, hogy a C5 jelzés alatt olyan autót gyártsanak, mint azt az elődök okán elvárnánk. Az új C5 ezt a szintet nemcsak teljesíti, hanem túl is szárnyalja.
Először is nézzük a formát. A tervezők mindent beleadtak abból, amit az elmúlt években más modelljeiken kisebb részletekben sikeresen kipróbáltak.

Például a hűtőmaszkon keresztben végigfutó krómcsíkok, amelyek amellett, hogy magukban foglalják a Citroen logót, mesterien olvadnak bele a magasra húzott fényszórók világába, vagy a hátsó szélvédő homorú formája, amelyet a nagytestvérről, a C6-ról ismerhetünk. Számtalan apró részlet, amely széppé, látványossá teszi az autót, mely ugyan elődjéhez hasonlóan méretes, mégis arányos, letisztult formákat kínál. Az elragadtatás az utastérben sem csökken: a tágas beltér, amely elöl és hátul egyaránt komfortos utazást kínál az utasoknak, szintén szépen tervezett. Határán van a praktikus használhatóság és a látványvilágra törekvő űrhajós megjelenés közt. A tesztautónk a gyári navigáció nélkül szerelt változat volt, így a színes képernyő helyét egy, az autóhoz képest vicces méretű, sárga fénnyel világító apró kijelző foglalta el. Ezt saját autó esetén ebben a kategóriában mindenképp kerülnénk. A vezetőnek az átlagosnál több jut az űrhajós érzésből, hiszen temérdek kapcsoló, kijelző és műszer várja induláskor. Érdekes módon azonban hamar megtanulható a kezelésük. A Citroen hagyományként fix kormányközéppel rendelkezik, vagyis csak a kormány karikája fordul. Rengeteg kapcsoló elhelyezésére kínálna lehetőséget a mérnököknek, hiszen azt gondolnánk, itt állhatnak legjobban kézre a kezelőszervek. Ez azonban sántít, hiszen a kormány méretéből adódóan a karima elengedése nélkül kényelmetlen a kapcsolók kezelése. Ha pedig elengedjük, kicsavart mozdulattal tudjuk a tempomatot és a többi kezelőt kapcsolgatni. Szerkesztőségünk a csúcsragadozó, 2,7 literes Hdi dízel erőforrással szerelt automata váltós C5-öt próbálhatta ki. A hatalmas nyomatékkal bíró motor nem okozott csalódást, hiszen amellett, hogy könnyedén mozgatja az autót, még a fogyasztásával is elkápráztatja a használót. Városi forgalomban 9 liter körüli értéket mértünk, amely a méretekhez és a teljesítményhez képest kifejezetten lenyűgöző.
Bors