Inkontinencia: megelőzhető a kínos helyzet

A vizeletinkontinencia még nem ok arra, hogy visszahúzódjunk csigaházunkba, és lemondjunk az élet élvezetéről. Néhány apró trükkel ugyanis csökkenthetjük a betegséggel járó kellemetlen szituációkat.
A vizeletinkontinencia még nem ok arra, hogy visszahúzódjunk csigaházunkba, és lemondjunk az élet élvezetéről. Néhány apró trükkel ugyanis csökkenthetjük a betegséggel járó kellemetlen szituációkat.

Inkontinencia – egy szó, melytől minden nő retteg, és abban bízik, ő soha nem esik eme betegség áldozatául.

A vizelet-visszatartási probléma alaposan megnehezíti az életünket, tele leszünk gátlásokkal, s ennek társas kapcsolataink is kárát látják. Ugyan ki ne szeretne végre jóízűen és félelem nélkül nevetni, átugrani egy pocsolyát, játszani a gyerekekkel, megmászni a várfokot vagy épp következmények nélkül tüsszenteni és köhinteni? Mindannyian.

Az inkontinenciát számos ok kiválthatja. Kialakulhat szülések után, a kor elôrehaladtábal, különböző nőgyógyászati betegségek következményeként, helytelen táplálkozás és folyadékbevitel miatt, és még hosszasan sorolhatnánk a lehetséges veszélyeket. Ha viszont már kialakult, forduljunk orvoshoz, hívjuk segítségül a tudományt, próbáljuk megszüntetni a kiváltó okot, de addig is itt van néhány túlélő tipp a nehéz napokra.

Hogyan védekezhetünk?

Mindig legyen a táskánkban egy neszesszer, melyben tartsunk váltó fehérneműt, tisztasági és inkontinencia­-betétet.

Kerüljük a túl szűk fehérneműt és nadrágot. Egyrészt vághatják alsó testtájainkat, másrészt bármilyen vékony a betétünk, a szűk szabás láthatóvá teheti.

Használjunk intim parfümöt. Az enyhe vizeletszagot elnyomja, illetve a lelkünknek is jót tesz, ha illatosnak érezzük magunkat.

Körültekintően tisztálkodjunk. A becsurgó vizelet – ha nem tudunk azonnal átöltözni – számos fertőzés forrása lehet.

Napi rendszerességgel végezzünk gátizomtornát. Ezáltal nemcsak a hüvelyünk, hanem a hólyagunk is erősebbé, strapabíróbbá válik.

Próbáljunk minél kevesebbet ülni, ezzel is csökkentve a belső szerveinkre nehezedő nyomást.

Ha társaságba készülünk, csökkentsük a folyadékbevitelt.

Tüsszentésnél, köhögésnél tegyük keresztbe a lábunkat és szorítsuk össze hüvelyizmainkat.

Ha több kell az átlagosnál! Keresse a Borsot a Magazinokkal!