Hat ok, amiért nem kell tartania az éjszakai meztelenkedéstől

Az emberek meglepően magas százaléka alszik pizsamában, hálóingben vagy alsóneműben. S milyen rosszul teszi! Kutatók szerint ugyanis a meztelen pihenés sokkal több pozitívummal rendelkezik, mint gondolnánk – írja a care2.com internetes oldal. Nosza, le a pizsamákkal, hálóingekkel - indulhat az éjszakai meztelenkedés!

Az emberek meglepően magas százaléka alszik pizsamában, hálóingben vagy alsóneműben. S milyen rosszul teszi! Kutatók szerint ugyanis a meztelen pihenés sokkal több pozitívummal rendelkezik, mint gondolnánk – írja a care2.com internetes oldal. Nosza, le a pizsamákkal, hálóingekkel - indulhat az éjszakai meztelenkedés!

1. Felfrissül a kapcsolat

Az éjszakai meztelenkedés, összebújás növeli a szervezetben az oxitocin, más néven szerelemhormon szintjét, amely fokozza a nemi vágyat. Ez pedig nemcsak intim együttlétet eredményezhet, de segíti a párunkhoz való kötődést is.

2. Javítja az önbecsülést

Minél több időt töltünk meztelenül, annál könnyebben fogadjuk el, vállaljuk és szerethetjük meg a saját testünket, a valós alakunkat. Ebben is segít a ruha nélküli alvás.

3. Szép álmok

Egy dél-ausztrál kutatás rámutatott a testhőmérséklet és az alvás­zavar összefüggéseire, hangsúlyozva, hogy éjszaka a testhőmérsékletünk lecsökken, ami hozzájárul a mélyebb és pihentetőbb alváshoz. Ám ha felöltözünk és még alaposan be is takarózunk, a testünk nem tud kellően lehűlni, emiatt forgolódhatunk éjszaka.

4. Oltalom a fertőzéstől

A baktériumok a meleg és nedves területeket szeretik, ezért a pizsamaalsók valóságos bacitanyákká válhatnak. Jobb hát, ha éjszaka elfelejtjük a hálóruhát, és hagyjuk levegőhöz jutni a nemi szerveket, így elkerülhetjük a fertőzéseket.

5. Gátolja az öregedést

Hálóruha nélkül a testhőmérsékletünk lehűl, ezért nem csak jobban, mélyebben alszunk, de ezzel számos, alváskor történő hormontermelődést is serkentünk. Ilyen a növekedési hormon és a melatonin is, melyek öregedésgátlók. Bár ezek legfőképpen a gyermekeknél játszanak fontos szerepet, áldásos hatásuk felnőttkorban sem elhanyagolható, lévén fiatalítanak és regenerálnak.

6. Óv a cukorbetegségtől

Ha ruhátlanul alszunk, a hidegebb környezet arra sarkallja a szervezetünket, hogy az általános zsírt anyagcsere-fokozó barna zsírrá alakítsa. Ezzel nemcsak a hőmérsékletet szabályozza, de javítja az inzulinérzékenységet, s csökkenti a vércukorszintet.

Mészáros Dóra: Ruhátlanul szunyókálok

Mészáros Dóri playmate nagy híve a meztelenül alvásnak: – Nem tudom, hogyan lehet teljesen felöltözve aludni, és ennek milyen hátrányai lehetnek, mert már évek óta legtöbbször ruhátlanul pihenek. A forró nyári napokon jólesik teljesen fedetlenül ágyba bújni, de a hidegebb téli estéken is maximum csak egy pólót veszek magamra. Ez számomra teljesen természetes dolog. Abban viszont lehet valami, hogy a pizsamamentesség jó az alvászavarra, mert kitű­nően durmolok.