Ha ezeket a hibákat elköveti, sosem sikerül lefogynia!

Hazánkban is folyamatosan nő az elhízottak száma, és sokan hiába szeretnének, nem tudnak lefogyni. Összeszedtük azokat a hibákat, amelyeket a legtöbb ember elköveti a súlyleadás alatt.

Hazánkban is folyamatosan nő az elhízottak száma, és sokan hiába szeretnének, nem tudnak lefogyni. Összeszedtük azokat a hibákat, amelyeket a legtöbb ember elköveti a súlyleadás alatt.

Kevés folyadékbevitel

Könnyebben szabadulhatunk meg a pluszkilóktól, ha figyelünk a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására. Nem muszáj csak vizet inni, teával, vagy a száz százalékos gyümölcslevekkel is pótolhatjuk a folyadékot, és még finomak is.

© Thinkstock

Cukros üdítők

Hiába fontos a folyadékbevitel, a cukros üdítőket messziről kerüljük el, mivel ezek rombolják a fogyókúra hatékonyságát. Kis odafigyeléssel elkerülhetjük a cukros üdítőket, ezzel pedig sokat tehetünk a testünkért.

Stressz

Az idegesség hozzájárul ahhoz, hogy minél több túlsúlyt szedjünk fel magunkra, mivel sok ember ilyenkor kényszeresen nassolnivalóhoz nyúl. Fontos, hogy a kiegyensúlyozott életre törekedjünk, az egészségtelen falatok helyett pedig inkább gyümölcsökhöz nyúljunk a stresszes helyzetekben.

© Thinkstock

Céltalanság

Fontos, hogy mielőtt belevágunk a diétába, legyenek terveink és célunk, tudjuk, hogy honnan hová szeretnénk eljutni, és ezért mit fogunk megtenni. Enélkül nem tudjuk sikeresen véghezvinni a fogyókúrát, amely akár korai feladáshoz is vezethet.

Felelőtlen vásárlás

Nem mindegy, hogy miket vásárolunk a boltban. Azt hinnénk, hogy az a termék, amit leveszünk a polcról, nincs rossz hatással a diétánkra, azonban a címke sok mindent elárul. Érdemes megnézni alaposan az összetevőket, így elkerülhetjük a túl sok sót, cukrot, vagy szénhidrátot.

© Thinkstock

Félelem az izomláztól

Az izomláz hiába fájdalmas, de a barátunk. Ha edzés másnapján nem jelentkeznek a tünetek, az azt is jelentheti, hogy nem csináljuk elég keményen a feladatokat, vagy a testünk már hozzászokott az edzéshez, így nehezíthetünk rajta, hogy továbbfejlődjünk.

Túl sok edzés

Nem szabad túlzásba vinnünk a tornázást, mert akkor a testünknek nincs elég ideje regenerálódni, amely miatt nőhet a sérülések kockázata, és a hatékony izomépítés is elmarad. Emellett fontos a változatos testedzés, hogy a testünk ne tudjon hozzászokni a monoton mozgásformához.

Egyhangú táplálkozás

Attól, hogy valaki diétázik, még lehet változatos az étrendje, és kell is, hogy az legyen. Enélkül nem tudnánk pótolni a szervezet számára szükséges tápanyagokat, így a fejlődés is elmarad. Arra azonban figyelni kell, hogy mit és mennyit fogyasztunk.

© Thinkstock

Reggeli elhagyása

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a reggeli nagyon fontos a szervezetnek, és ennek elhagyása akár hízáshoz is vezethet. A reggeli fogyasztása meghatározza az egész napos étvágyat.

Alváshiány

Nem csak a mozgás, hanem az alvás is nagyon fontos a fogyókúrázóknak, mivel sok emésztési folyamat éjszaka zajlik, ami hozzájárul a céljaink eléréséhez. Figyeljünk arra, hogy naponta hat-nyolc órát biztosítsunk a szervezetünknek a pihenésre.