A tengerentúlon a világ legnagyobb sporteseményeként szokás jellemezni az NFL nagydöntőjét, ami innen, Európából nagyzási hóbortnak tűnik, pláne egy olyan évben, amikor van olimpia és foci Eb is.
Ám a Super Bowl egyetlen meccsel produkál majd olyan őrületet a földkerekségen, mint ezek a többhetes események. Az Egyesült Államokban az SB napja nagyobb ünnep, mint például a karácsony, több kaja, pia fogy, a vásárlási láz elképesztő, bár mára, amikor az 50. döntő következik a sorban, eljutottunk odáig, hogy már nálunk is több százezrek maradnak fenn egész éjjel, hogy végigizgulják a tojáslabdás foci leg-leg-leg eseményét.
Amiért küzdenek
A Vince Lombardi Trófea 56 centiméter magas, 3,2 kg, egy tojáslabdát ábrázol. Tiszta ezüstből készült, és a Tiffany cég gyártotta. A benne lévő ezüst ára egymillió forintot ér, de az eszmei értéke felbecsülhetetlen.
Technika
Az első SB-t a CBS és az NBC 11 kamerával közvetítette.
A CBC az idén hetven kamerával dolgozik.
Reklámérték
Az első Super Bowl idején (1967) egy harminc másodperces tévéhirdetés ára 37 500 dollár volt (mai árfolyamon: tízmillió Ft). Ma ötmilliárd (1423 milliárd Ft).
Kell egy sapka!
Előrejelzések szerint a nézők 11 százaléka vesz majd valamilyen NFL-csecsebecsét, ez húszmillió eladott tárgyat jelent.
Zabálás
Úgy saccolják, hogy három százalékkal több csirkeszárny fogy majd az SB alatt, mint tavaly (manapság ez a kedvenc csemege arrafelé), így túlszárnyalják az 1,3 milliárd darabot. Eszerint az országban élő minden férfi, nő és gyerek fejenként négy szárnyat bevághat.
Nagyképernyő
Az SB miatt mindig emelkedik a tévéeladások száma, az idén várhatóan 8,6 millió készüléket értékesítenek.
Hűsítés
A meccs napján a nézők 1230 millió liter sört gurítanak le a torkukon. Amerika minden polgárára tehát 3,7 liter jut.
Jegyárak
A legdrágább belépő az első SB-re 12, a XVIII-ra (1984) hatvan dollár volt. Az ideire 18 ezer.
Félidei hepaj
Az idén Beyoncé és a Coldplay ad koncertet. A tavalyi half-time show az amerikai televíziózás csúcsává vált: 118 millióan kapcsoltak oda.