Megvetették a nők a lábukat az Forma 1-ben

Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a Forma–1 csupán a férfiak világa. Habár egy teljes jogú pilótanőre még várnia kell a mezőnynek, egyre több hölgy veti meg a lábát a sportágban.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a Forma–1 csupán a férfiak világa. Habár egy teljes jogú pilótanőre még várnia kell a mezőnynek, egyre több hölgy veti meg a lábát a sportágban.

Nagy idők nagy tanúja

Agnes Carlier de Laborderie 1983 óta dolgozik a For­ma–1-ben PR-menedzserként, így közelről láthatta Niki Lauda, Alain Prost vagy éppen Ayrton Senna vb-győzelmét is. S persze itt volt Budapesten, amikor még csak tárgyaltak a mogyoródi pálya megépítéséről.

– Akkoriban is dolgozott néhány nő az F1-ben, de manapság már jóval többen vagyunk – mondta Agnes, aki akár könyvet is írhatna az élményeiről. – Egyelőre nincsenek ilyen terveim, pedig tényleg eseménydús évtizedeim voltak. S hogy mi a legnagyobb különbség az akkori és a mostani versenyzők között? Akkor nem kerestek technikai kifogásokat a pilóták, a maguk számlájára írták a balsikereket.

Vezető szerepben

A 43 éves Monisha Kaltenborn az első csapatfőnöknő a For­ma-1-ben, és társtulajdonosa a Sauber istállónak. Jól végzi a dolgát, hiszen harmadik éve őrzi pozícióját ebben a férfias közegben, korábban Bernie Ecclestone lehetséges utódjaként is szóba került a neve.

Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség Nők a motorsportban bizottságának is tagja, s férjével, Jensszel két gyermeket nevelnek a Sauber hinwili gyárához közeli Küsnachtban.

Sir Frank Williams lánya, a 34 éves Claire is már 12 éve a száguldó cirkuszban dolgozik, végigjárta a ranglétrát, kommunikációs szakemberként kezdte, s mára a helyettes csapatvezető posztig küzdötte föl magát.

Közel a tűzhöz

Susie Wolff, a Williams tesztpilótája áll a legközelebb ahhoz, hogy egyszer lehetőséget kapjon az évek óta kizárólag fér­fia­kat felsorakoztató mezőnyben. A 32 éves versenyző a Formula Renault sorozatban kezdte ­pályafutását, kipróbálta magát a Formula–3-ban és a DTM-ben is, mielőtt csatlakozott a száguldó cirkuszhoz. Idén pedig Silverstone-ban és Hockenheimben már bemutatkozhatott az első szabadedzésen, utóbbin ráadásul nem is rossz eredménnyel, hiszen öt férfi pilótánál is gyorsabbnak bizonyult.

Csinos képernyősök

Sok férfi kollégája irigyli Laurie Delhostalt. A francia Canal+ ­tévétársaság riporternőjének gyakrabban és szívesebben szólalnak meg a pilóták.

– Másfél éve dolgozom a Forma–1-ben, előtte tíz évig dolgoztam a társaságnál, de nem a külső volt a legfontosabb a kiválasztásnál, inkább a korábbi munkáim és a nyelvtudás miatt esett rám a választás – árulta el Laurie, és hozzátette, barátja is megszokta már, hogy sokat utazik, az F1 nem ment a párkapcsolata rovására.
Egyébként a pilóták közül is akad, aki tévés párt választott, elég csak Romain Grosjeanra gondolni, aki a TF1 riporternőjét, Marion Jollest vezette oltár elé, de David Coulthard is egy interjú kapcsán ismerte meg nejét, Karen Miniert.

Vendéglátás felsőfokon

Borsos Vanda három éve járja a világot a Red Bull istállóval. Igaz, viszonylag keveset lát a száguldó cirkusznak otthont adó országokból, hiszen zsúfoltak a napjai a motorhome-ban dolgozó lánynak, aki a vendéglátást koordinálja.

– Naponta háromnegyed hatkor kezdünk, és szinte sosem végzünk este nyolc előtt – mondta Vanda, aki öt-hat ember munkáját irányítja, miközben ő is gondoskodik a vendégek jóltartásáról. – Nem könnyű munka, de azért sokan irigyelnek, hogy itt, a világ legjobb pilótáinak a közelében lehetek, sőt beszélgethetek is Vettelékkel.

Reflexteszt a Lotus pilótáival

A Lotus Ladies Cup versenyzője, Bende Adrienn Michelisz Norbettel, a WTCC magyar pilótájával az oldalán vette fel a harcot a Lotus istálló két Forma–1-esével, Romain Grosjeannal és Pastor Maldonadóval egy reflexteszten.
– Miközben Budapest látványosságai mellett suhantunk el a Dunán, koncentrálni kellett, hogy ne maradjunk szégyenben a Lotus pilótái ellen. Norbival jó csapatot alkottunk, 179-179-es döntetlent értünk el – mesélte Adrienn.

Schumi gépét árulja a családja

A Bild megtudta, hogy Michael Schumacher felesége, Corinna 20 millió euróért árulja a hétszeres F1-es világbajnok családfő Falcon 2000EX típusú magánrepülőjét, amelyet az MS monogram díszít.
A gép azóta nem volt használatban, hogy Schumi síbalesetet szenvedett. Az agyműtéten átesett, majd közel fél év után mesterséges kómából felébresztett sportember rehabilitációja jelenleg Lausanne-ban zajlik.