PR Cikkek

A precízen felépített vállalati kommunikáció nem kérdés, létkérdés! (x)

Bors

Létrehozva: 2023.07.12.

A hatékony vállalati kommunikáció alapja a világos, következetes és célcsoportra szabott üzenetek közvetítése. A kommunikáció célja, hogy támogassa a vállalat üzleti céljait, legyen az a márkaépítés, az ügyfélszolgálat javítása, a belső csapatmunka elősegítése vagy a termékek és szolgáltatások értékesítése

Az eredményes kommunikációhoz elengedhetetlen, hogy a vállalat tisztában legyen közönségének igényeivel és elvárásaival. A következetesség szintén kulcsfontosságú, mind a vállalati üzenetek, mind a kommunikációs csatornák tekintetében. Az ügyfeleknek képesnek kell lenniük arra, hogy megbízzanak a vállalatban, és ez a bizalom a következetes kommunikáción keresztül alakul ki. Az üzeneteknek összhangban kell lenniük a vállalat küldetésével, értékeivel és márkaígéretével.

„Az interakció és a visszacsatolás is lényeges szerepet játszik a hatékony vállalati kommunikációban. A vállalatoknak figyelembe kell venniük a közönség visszajelzéseit, és proaktívan kell reagálniuk rájuk. A kérdésekre való gyors és átgondolt válaszadás elengedhetetlen a jó ügyfélkapcsolatok kialakításában”, mondja Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.

Fotó: Langmár Kommunikáció Kft

Arra is fontosnak tartja felhívni a figyelmet, hogy a hatékony vállalati kommunikáció számításba veszi a legújabb technológiai trendeket és eszközöket. Az interaktív tartalmak, mint például videók, webináriumok, infografikák és kvízek, valamint a közösségimédia-platformok, a Facebook, LinkedIn, Twitter, TikTok vagy Instagram, mind hozzájárulhatnak a vállalat üzeneteinek eredményesebb közvetítéséhez.

„A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával”, osztja meg hitvallását Langmár Zsuzsanna.

Minden lépcsőfok számít!

A vállalati kommunikáció első és talán legfontosabb eleme a stratégia, ami meghatározza, hogy a vállalat milyen üzeneteket szeretne közvetíteni, azokat kiknek szánja, és milyen eszközökkel kívánja eljuttatni a közönséghez. A következő elem a tartalom, amely a stratégia alapján kerül kialakításra. A tartalom magában foglalhatja a vállalati honlapot, blogbejegyzéseket, közösségimédia-bejegyzéseket, sajtóközleményeket, hírleveleket, videókat és egyéb digitális vagy nyomtatott anyagokat.

„A következő lépés a csatornák kiválasztása, szintén lényeges mozzanat. Ebben a fázisban születik meg a döntés arról, hogy mely platformokon és mely formátumokban kerüljön publikálásra a tartalom. Idetartoznak a hagyományos médiacsatornák, mint például a nyomtatott sajtó és a televízió, valamint a digitális csatornák, mint a közösségi média, az e-mail-marketing és a vállalati blogok”, fejti ki az üzleti kommunikációs szakértő.

Fotó: Langmár Kommunikáció Kft

A folyamat lényeges elemének tartja az értékelést és a mérést is, ami segít a vállalatnak megérteni, hogy mennyire volt sikeres a kommunikációs tevékenysége. Ez alapulhat a közönség közvetlen visszajelzéseire, de történhet kattintások, megtekintések, megosztások és hozzászólások alapján is.

Fókuszban az ügyfél

Az üzleti üzenet megfogalmazása több lépésből áll, és mindenekelőtt a vállalati stratégiára és a célközönség megértésére épül. A vállalatnak világosan meg kell határoznia a kommunikációs céljait. Ez magában foglalhatja a márka ismertségének növelését, az ügyfélkapcsolatok javítását, a termékek vagy szolgáltatások értékesítésének elősegítését, vagy akár a belső csapatmunka erősítését is. Ezt követően a vállalatnak meg kell értenie a célközönségét, azaz tudnia kell, hogy kik a potenciális ügyfelei, mi érdekli őket, milyen kommunikációs csatornákat részesítenek előnyben, és milyen üzenetekre reagálnak a legjobban.

„Miután a vállalat megértette a célközönségét és a kommunikációs céljait, az üzeneteket ezeknek megfelelően kell megfogalmaznia. Világosan és egyszerűen kell kommunikálnia az értékeit, az előnyeit és azt, hogy miért válasszák a termékeit vagy a szolgáltatásait a versenytársak helyett. Az üzeneteknek relevánsnak és érdekesnek kell lenniük a célközönség számára, és összhangban kell lenniük a vállalat általános márkaüzenetével és értékrendjével. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani”, világít rá a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.

A hatékony üzleti üzenetek a közönség igényeire és érdeklődésére összpontosítanak, nem pedig a vállalat saját szempontjaira. Ez azt jelenti, hogy a vállalatnak a közönség szemszögéből kell kommunikálnia, és meg kell mutatnia, hogy milyen értéket tud nyújtani az ügyfeleknek. Gondolatébresztőként segítségül szolgálhat a Langmár Kommunikáció honlapján ingyenesen elérhető Online Kommunikáció Kisokos, amely számos értékes támpontot nyújt a céges kommunikáció fejlesztéséhez.

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17194408_auto_resized.jpg
origo.hu

Félelmetes háborús üzenetet küldtek a törökök Izraelnek

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27843_resized.jpg?avcount=1715056217
origo.hu

Döbbenetes fordulat: az Egyesült Államok bevonulhat Ukrajnába

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17191430_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Marco Rossi nagy hírt jelentett be; Szalai Ádám ellen fordult Szoboszlai

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17192490_auto_resized.jpg
vg.hu

Öveket becsatolni, most szólhat csak igazán nagyot az OTP-rakéta

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17188005_auto_resized.jpg
ripost.hu

Még el sem kezdődött, máris megbukott a nézőknél a Való Világ

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27844_resized.jpg?avcount=1715056217
origo.hu

Durván visszavágott Kecskés Enikő állításaira T. Danny

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17190028_auto_resized.jpg
astronet.hu

Heti horoszkóp 2024. május 6-12.: Páratlan lehetőségek

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17195398_auto_resized.jpg
borsonline.hu

„Szavai a valódi énjét tükrözik, nem azt, amit a kamera előtt mutat” – tovább dagad Majka és a TV2-felfedezett balhéja

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27821_resized.jpg?avcount=1715056217
she.life.hu

Amikor beköszönt a jól ismert bakteriális „barát” (hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1715056217
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27827_resized.jpg?avcount=1715056217
azenkertem.baon.hu

Mutasd meg a gyönyörű veteményesed, virágos- vagy balkonkerted és nyerj 1 millió forintot!

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/05/-QOHEGhzQJLxwbobl6_dg-Jmb13ToljY2S2y-6aSLDQ/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk3Y2EyYTk2OWYwNDRhYWM5MzIxMGJjYTljNzRmOTY5.jpg
PR Cikkek

Mennyit számít az első benyomás valójában egy állásinterjún? (x)

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/qYarjVyF3BBjFGbp-zfy1kIrvMtBX6jf0THtRfTrv3k/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Y5NjRiMjMwZjZjZTQ5MDRiMjU3NDUwMjhmNWQ0OWMz.jpg
PR Cikkek

Hogyan legyünk környezettudatosak a tavaszi nagytakarítás során? (x)