PR Cikkek

Meglepő, de sikeres a divatcikkek online kereskedelme (x)

Címkék
webshop

Bors

Létrehozva: 2019.06.12.

Ma már nem igazán tudunk olyan kiskereskedelmi ágazatot említeni, ami ne lenne képes sikeressé válni az online térben. A szórakoztató elektronikai termékek után a barkácsfelszerelések, a háztartási gépek, a gyors felhasználású termékek és a divatágazathoz sorolható portfóliók is jelentős eladásokat könyvelhettek el az e-kereskedelemben.

A hazai környezet rendkívül kedvező a hazai e-kereskedők számára, hiszen az éves növekedésnek köszönhetően egyre sikeresebbek a webáruházak. Nem kivétel ez alól a divatágazat sem; miközben a hagyományos offline értékesítés a legtöbb márka esetén csökkenést vagy stagnálást mutat, az online térben továbbra is növekedni tudnak.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szereplők minden energiájukat az online jelenlétre fordítják. Habár az internetes rendelések számának növekedése jelentős, a vásárlók többsége továbbra is igényli az áruházi élményt; szívesen betérnek a boltokba, szemügyre veszik a különböző ruhadarabokat, esetlen fel is próbálják őket, de a döntést csak később hozzák meg. Ilyen esetben az online rendelés lehetősége hatalmas előny a kereskedő számára.

Sokan a személyes átvételt preferálják a házhozszállítással szemben; számukra az offline jelenlét döntő lehet, hiszen betérhetnek a boltba, ahol egy perc alatt felvehetik a már megrendelt csomagjukat és „utánvétes” fizetést végezhetnek. Ráadásul a hagyományos bolt arra is lehetőséget ad, hogy vásárló a mérethelytelen vagy nem tetsző ruhadarab helyett másikat válasszon, így csökkenthető a visszaküldött termékekből származó bevételkiesés.

Mindezek alapján elmondható, hogy a kereskedői törekvés továbbra is a hagyományos áruházak megtartásában, illetve az online jelenlét erősítésében fog megmutatkozni. Nincs éles határ az offline és az online egységek között, így attól sem kell tartani, hogy a kedvenc boltjaink egyszerűen bejárják a fizikai üzleteiket az online fókusz miatt.

A divatágazat a „legnemzetközibb”

A nemzetközi e-kereskedelem a divatágazatban kifejezetten erős; a globális átlag megközelíti a 70 százalékot, vagyis az online értékesített divatáruk bő kétharmada határokon átívelő online kereskedelemben talál gazdára. Ha számba vesszük, hogy a nemzetközi kereskedelem logisztikai nehézségekkel jár, devizakockázatot tartogat, különféle adó- és jogszabályi alkalmazkodást tesz szükségessé, különböző vásárlói igények kiszolgálását sürgeti, akkor ez az arány igencsak magasnak mondható.

Felvetődik a kérdés, hogy mit tehetnek a hazai e-kereskedők, ha sikeresek szeretnének válni a divatcikkek piacán. Egyértelmű, hogy a hazai piac mellett a külpiacok vásárlóit is meg kell célozzák, ez azonban komoly kihívások elé állítja őket. A nagy piacterek használata eredményes lehet, de kisebb árrés esetén túl költségesek, különösképpen a logisztikai költségek figyelembevétele mellett.

Azok az e-kereskedők válhatnak sikeressé, akik önerőből képesek megoldani a vevőszerzést, illetve relatív olcsón jutnak vásárlókhoz. Ez nem könnyű feladat, különösen a soknyelvű Európában. Egyes marketingszakemberek szerint célszerű lépésről lépésre haladni, egyszerre egy piacra fókuszálni. Az Extreme Digital által képviselt modell sikeres lehet; megfelelő exportterv, erős marketing és jó logisztikai kapcsolatok birtokában a szomszédos országok vásárlói elérhetővé várhatnak.

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27865_resized.jpg?avcount=1715108113
origo.hu

Magyar diákokat fenyegettek meg iszlamisták

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27864_resized.jpg?avcount=1715108113
origo.hu

Magyar Péteren röhög a fél internet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17187357_auto_resized.jpg
vg.hu

Harmadszor is csökken az üzemanyagok ára, olajat talált a Mol – heti összefoglaló

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17188719_auto_resized.jpg
life.hu

"Megszakad a szívem, a poklot éli meg Katalin és Vilmos" - nyilatkozta a család ruhatervezője

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17197688_auto_resized.jpg
mandiner.hu

Hont András sem ment el szó nélkül Magyar Péter gyenge magyarázkodása mellett

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27871_resized.jpg?avcount=1715108113
origo.hu

Intim helyzetben fotózták a Házasság első látásra legmegosztóbb házaspárját

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17186108_auto_resized.jpg
lakaskultura.hu

A '60-as és '70-es évek hippikultúráját ünnepli az IKEA: szívet melengető, ikonikus darabok térnek vissza

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27863_resized.jpg?avcount=1715108113
ripost.hu

Magyar Péter így váltogatja álláspontját szinte mindenben

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27821_resized.jpg?avcount=1715108113
she.life.hu

Amikor beköszönt a jól ismert bakteriális „barát” (hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1715108113
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27828_resized.jpg?avcount=1715108113
azenkertem.beol.hu

Mutasd meg a gyönyörű veteményesed, virágos- vagy balkonkerted és nyerj 1 millió forintot!

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/05/-QOHEGhzQJLxwbobl6_dg-Jmb13ToljY2S2y-6aSLDQ/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk3Y2EyYTk2OWYwNDRhYWM5MzIxMGJjYTljNzRmOTY5.jpg
PR Cikkek

Mennyit számít az első benyomás valójában egy állásinterjún? (x)

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/qYarjVyF3BBjFGbp-zfy1kIrvMtBX6jf0THtRfTrv3k/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Y5NjRiMjMwZjZjZTQ5MDRiMjU3NDUwMjhmNWQ0OWMz.jpg
PR Cikkek

Hogyan legyünk környezettudatosak a tavaszi nagytakarítás során? (x)