Vigyázat! Hizlal a munka!

Sokan észre sem veszik, de máris a szájukban van valami. A feszült munka okozta stressz tompítására és a munkahelyi unalmas órák eltöltésére többen a nassolást választják. A finom falatok megnyugtatnak, lefoglalják a kezet, a gondolatokat - és észrevétlenül hízlalnak. A sokat dolgozók, a számítógép előtt "élők" és a tanulók pontosan tudják, hogy a szellemi munka igen ártalmas hatással lehet a vonalakra.
Sokan észre sem veszik, de máris a szájukban van valami. A feszült munka okozta stressz tompítására és a munkahelyi unalmas órák eltöltésére többen a nassolást választják. A finom falatok megnyugtatnak, lefoglalják a kezet, a gondolatokat - és észrevétlenül hízlalnak. A sokat dolgozók, a számítógép előtt "élők" és a tanulók pontosan tudják, hogy a szellemi munka igen ártalmas hatással lehet a vonalakra.
Édesség helyett gyümölcsöt rágcsáljon

A nyári gyümölcsök felszeletelve kielégítik az édesség utáni vágyat, de aki ezzel nem telik el, az cukormentes édesítővel megbolondított fagyasztott málnát vagy epret is falatozhat csokoládé helyett.
Arra a biológiai megállapításra is érdemes ügyelni, hogy a szervezet táplálék felvevő időszaka déltől este nyolcig tart, a beépülési időszak este nyolctól hajnali négy óráig, a kiválasztás időszaka pedig hajnali négytől délig terjed. E szerint délelőtt nem érdemes a testet megzavarni nagyobb mennyiségű táplálékkal, mivel az emésztés ekkor nagyobb energiát igényel, ez pedig a munkától vonja el a figyelmet. Így délig lehetőleg csak gyümölcsöt vagy ebből készült leveket fogyasszanak.
A nasiról való leszokás nem könnyű, de azok könnyebben elérhetik céljukat, akik ezt helyettesítő egészséges - és főként nem hizlaló - élelmiszerekkel helyettesítik a feszültségtől megszabadító falatokat.


Egyre szűkebb a kiskosztüm dereka és a blúzról is pattognak már le a gombok? Aki fél évente egyre nagyobb ruhaméretet keres a boltokban, közben pedig egyáltalán nem változtatott étkezési és sportolási szokásain, az bizonyára már észre sem veszi, hogy mennyit nassol napközben, főleg a munkahelyén.

Pedig ezzel elég egyszerű szembesülni: csak húzza ki íróasztala fiókjait és gyűjtse egy helyre az eldugott csokiszeletkéket, cukorkát ropit és egyéb stresszűző rágcsálnivalókat. Ehhez adja hozzá a ebéd után megevett desszertet, üdítő, jégkrém és cukros kávé mennyiségét, majd az esti tévézés alatt megevett chips mennyiséget. Az eredmény rémisztő lesz!
Az, aki megelégeli tükörképét, egy kis odafigyeléssel és sok önkontrollal tehet a finomságokat rejtő irodai fiók csábító trükkjei ellen. Ha pedig étrendjét is megfelelően állítja össze, szigorú önmegtartóztatás nélkül is leadhat néhány kilót, vagy legalább meglévő súlyát nem növeli tovább.

Számolja fel az irodai nasi készletét

Első lépésként fogjon egy zacskót és pakolja be az összes nasit amit maga körül talál, majd ajándékozza oda egy munkatárásnak. Ez persze csak a kezdeti percekben tölti el megnyugvással és büszkeséggel, de az első unalmas perc vagy feszült pillanat után legszívesebben visszakérné az összes finomságot. Ez ellen úgy védekezhet, ha már munka előtt bevásárol és elő is készít olyan ennivalókat, amiket bátran fogyaszthat. Ilyen a nyers sárgarépa és karalábé, amit megpucolva és felszeletelve bátran rágcsálhat egész nap. A diétás joghurt és kefir is kitölti a gyomrot, de aki nem éhség ellen eszik, azt nem fogja megnyugtatni ezek iszogatása. Ezért vigyen hozzá teljes kiőrlésű- vagy durumlisztből készült pufit vagy egyéb rágcsálnivalót, ez néhány falat után annyira eltelíti, hogy még unaloműzésből sem tud majd enni semmit.

Bors