Szilágyi Jánossal verték át az időseket

Olyan céghez adja az arcát az egykori tévés-rádiós Szilágyi János, amely a Gazdasági Versenyhivatal szerint megtévesztette az embereket.
Olyan céghez adja az arcát az egykori tévés-rádiós Szilágyi János, amely a Gazdasági Versenyhivatal szerint megtévesztette az embereket.

Szeretné biztonságban tudni szeretteit? Nincs kockázat, nincs kötelezettség. A biztosítási díj sosem emelkedik. Már napi száz forinttól elérhető – szól a televízió reklámjaiban Szilágyi János az idősödő em­berekhez, akik közül többen is abban reménykedve fordultak a reklámozott céghez, hogy kiváló szolgáltatást kapnak.

A Gazdasági Versenyhivatal vi­szont nem így találta. Szerintük megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió-reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.

A kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már akár napi 100 forintért érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben, illetve a családjának kifizetett készpénz akár három és fél millió forintot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha ön már eltávozott. Napi száz forintért azonban legfeljebb ötven­ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Azt is megállapították, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, ám a szolgáltatást a valóságban a Ma­gyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.

A versenyhivatal ezért 63 millió forintra büntette a céget. A 4Life Direct Kft. vezetősége bejelentette, hogy fellebbezni fognak, mert álláspontjuk szerint helyesen jártak el.

Szerettük volna megkérdezni Szilágyi Jánost, hogy nem ér­zi-e ezek után kellemetlennek a cég reklámozását, ám ő nem kívánt nyilatkozni. Pedig a reklámban szó szerint a következőket mondja: „Egyszerű és ügyfélbarát. Nem csak én gondolom így.”