Megmutatja a női has formája, hogyan dolgozzuk le

A nőknél a nagy has nem mindig a túlzott evés miatt jelentkezik. A has formája gyakran utal a növekedés kiváltó okára. Figyeljünk a jelekre, meglesz a megoldás!
A nőknél a nagy has nem mindig a túlzott evés miatt jelentkezik. A has formája gyakran utal a növekedés kiváltó okára. Figyeljünk a jelekre, meglesz a megoldás!
Körtehas

A derék karcsú marad, a zsír a has alsó részén gyarapodik. Gyakran kísérik vastag combok és nagy popsi is. Ennek az oka általában az, hogy a test több ösztrogént termel, emellett az érintett főként olyan élelmiszereket eszik, amiben sok a telített zsír.

Megoldás: Érdemes táplálkozási szakember tanácsát kérni, továbbá ajánlott a rendszeres, személyre szabott sportolás is. Olyan élelmiszereket egyen, amelyek omega–3 és omega–6 zsírokat tartalmaznak, például halat vagy Chia magot, és olíva-, repce- vagy napraforgóolajjal készítse ételeit! A főétkezések közt egyen egy maroknyi diót! Hatékony zsírégető a kocogás, a kerékpározás és az úszás.

Stresszhas

A stresszhasúak jellemzője, hogy csak a hasuk és a csípőjük hízik. Gyakori lehet náluk a puffadás és a hasmenés, mivel gyakran kihagyják az étkezéseket, és ha esznek, egészségtelen gyorsételeket fogyasztanak.

Megoldás: Szakítsanak időt az evésre, legalább 40 percet a főétkezésekre, és egyet se hagyjanak ki! Minden falatot rágjanak meg alaposan, így a szervezetük képes lesz feldolgozni az ételt! Este főként levest, illetve salátát és halakat egyenek! Jó mozgásforma számukra a jóga, a pilátesz vagy a tai chi, mivel ezek nemcsak a testet mozgatják át, hanem nyugtatnak is. Erre azért van szükségük, mivel a stressz kortizolt vált ki, amely fo­kozza az éhségérzetet és a vízvisszatartást is.

Puffadás

A has reggel még sima, de evés után elkezd puffadni. Olyan érzés, mintha egy labda kellemetlenül nyomná a gyomrát.

Megoldás: Kizárólag valódi ételeket egyen, semmi gyorskaja! A három nagy étkezés helyett álljon át a napi ötszöri evésre, de kisebb adagokkal! Igyon elegendő folyadékot, de ne szénsavas vagy koffeines italt! Kerülje a felfúvó ételeket! Érdemes ételallergia-vizsgálatot végeztetni. Megfelelő sport számukra: hosszú séták váltott lépésgyorsasággal – tíz perc lassú, majd öt perc gyors séta.

Mamahas

A kötőszövet kitágulása miatt a hasbőr megnyúlik, így még súlyfelesleg nélkül is lóghat.

Megoldás: Egyenek rendszeresen a babastressz ellenére is, jótékonyak a fehérjetartalmú ételek. Reggelire teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret, joghurtot is választhatnak. Ebédre húst vagy halat zöldségekkel, este csak egy könnyű salátát vagy levest. Ajánlott sport a számukra: a szülést követően az első néhány hónapban mondjanak le a felülésekről és megerőltető hasgyakorlatokról, hogy kíméljék a szervezetüket, de minden más megengedett, amit az anyuka a szülést megelőzően végzett, például jóga, pilátesz vagy úszás.

Pajzsmirigyhas

A has, a karok és a lábak is híznak. Nem számít, hogy mennyit eszik, vagy mennyit sportol, ha nem hozza rendbe a pajzsmirigyműködését, akkor nem tud lefogyni. Valószínűleg hiányzik a szervezetéből a jód vagy a szelén, így nem tud elegendő hormont termelni.

Megoldás: A kivizsgáláshoz orvosi segítség szükséges! Kerüljék a káposztát, a mustárt és a keserű mandulát, mivel ezek befolyásolják a pajzsmirigyhormon termelését. Ajánlottak számukra a jód és szelén tartalmú ételek, például a hal, a brokkoli és a dió. Megfelelő edzés lehet a nordic walking.

Alkoholhas

Az alhas hízik meg, gyakran rálóg a nadrág derékpántjára. Akik az ital miatt híztak el, általában nem sportolnak semmit, legalább három pohár bort isznak naponta, és jellemző rájuk a gyorséttermi étkezés is.

Megoldás: Kerüljék a cukros üdítőket, még a bolti gyümölcsleveket is, csökkentsék az alkoholfogyasztást egy pohárra! Fogyasszanak több zöldséget, főként hüvelyeseket és fehér húst, este már ne egyenek szénhidrátot! A túlzásba vitt alkoholfogyasztás megemeli a vércukorszintet, így az inzulin szintje is emelkedik. Minél több az inzulin a szervezetben, annál több zsírt tárol a test. Megfelelő sport a számukra: séta, szív- és érrendszeri edzés, könnyű súlyzózás.