Dobó Kata keze kelti életre a zoknipéniszt

Amíg a színésznő karja kígyó módjára tekeredik, addig Ábel Anita egy banánon mutatja meg, milyen könnyű örömet szerezni egy mun­kában elfáradt, érzelmileg elhanyagolt férfinak.
Amíg a színésznő karja kígyó módjára tekeredik, addig Ábel Anita egy banánon mutatja meg, milyen könnyű örömet szerezni egy mun­kában elfáradt, érzelmileg elhanyagolt férfinak.

Az Anyád kínja című darab tényleg csak felnőtteknek szól. Na, nem csak azért, mert néhol arcpirítóan nyers szavakkal írják le a művészek, hogy mit gondolnak abban a pillanatban, de azért is, mert a színésznők a darab egy pontján olyan erotikus műsort adnak, amitől a legvagányabb néző is elpirul. Szexi, mégis szomorú jelenet az, amire a második felvonásig kell várni.

A négy főszereplő, Ábel Anita, Botos Éva, Dobó Kata és Györgyi Anna egy-egy csecsemőt gondozó édesanya. A kismamák az intimitáshoz való viszonyukról mesélnek.

© Fotó: Bánkúti Sándor

A Tallós Rita színésznő rendezte darab egyébként is sokszor meghökkentően szókimondó, de ez a rész különösen figyelemfelkeltő: kezdjük azzal, hogy Dobó Kata a nézőknek háttal ül egy fotelben, hosszú vékony alkarjára egy zoknit húz, ami a férjeket, konkrétan a férjek legnemesebb részét hivatott megjeleníteni. Ehhez a zoknipéniszhez beszélnek a szereplők, ki elutasító, ki partneri, ki „le-gyünk gyorsan túl rajta” stílusban. A je­lenet alatt brillírozó Ábel Anita egy banánt is előkap, azzal imitálja az orális kényeztetést. A néző nevet rajta, de ez a jelenet mégis sokkal mélyebb egy pajzán gondolatnál. Intimitásról, vágyról me­sél, de közben elhanyagoltságról, nem odafigyelésről, magányról, amely akár a há­zasság végét is hozhatja.

© Fotó: Bánkúti Sándor

– Sokat kellett próbál­nunk, és nem titok, nagyon jókat nevettünk, amíg kialakult a jelenet – mondja a Borsnak Ábel Anita.

– Az előadáson már eszünkbe sem jut nevetni, ott másra koncentrálunk. Ez a jelenet nem csak szexről szól, arra is felhívja a figyelmet, hogy a nők nem hanyagolhatják el a férjüket mint férfit, igenis fontos az intimitás, az érintés.

– Az egész darab nagyon élet közeli, ha nem is teljes egészében, de mindenki talál benne olyan mondatokat vagy szituációkat, amelyek otthon is megtörténnek vele a hétköznapokban – mondja Dobó Kata.

– Az Anyád kínja egyfajta tükör, ami azt mutatja meg, hogy sosem szabad elfelejtenünk, egy kapcsolat akkor teljes, ha az apukák is jelen vannak a gyermeknevelésben, és emellett a férfi–nő viszonyt is úgy kell ápolni, mint azelőtt.