Több zöldség, kevesebb stressz

A Sydney-i Egyetem tudósai azt vizsgálták, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásaink milyen hatással vannak a pszichikai stressz mennyiségére. A stressz és a szorongás fokát mérő Kessler-skála használatával a kutatók összevetették a stresszértéket és az elfogyasztott zöldség és gyümölcs mennyiségét – írta az Inforádió.hu.

A résztvevők mintegy fele evett annyi gyümölcsöt, amennyi az ajánlások szerint szükséges, a zöldségfogyasztásban azonban csak hét százalékuk követte az ajánlott mennyiséget – mondta Melody Ding, a kutatás vezetője. A kutatásban részt vevő nők, akik napi 5–7 adag zöldséget és gyümölcsöt ettek, 23 százalékkal kevesebb stresszről számoltak be, mint azok a nők, akik semmit vagy napi egy adagot fogyasztottak.

Napi 3–4 adag zöldség tizenkét százalékkal csökkenti a stresszt © Thinkstock

Akik napi 3–4 adag zöldséget ettek, tizenkét százalékkal kevesebb stresszt tapasztaltak azokhoz képest, mint akik semmit vagy egy adagot fogyasztottak naponta. Viszont a közvélekedéssel ellentétben a gyümölcsfogyasztásnak nem volt szignifikáns hatása a stressz mennyiségére. Ugyan mindkét nemnél megfigyelhették a zöldségfogyasztás stresszcsökkentő hatásait, a nőknél azonban ez erősebb volt, mint a férfiaknál.