Mindössze egyetlen egy készült a valaha volt leghosszabb Ikarus buszból. A duplacsuklós 293-ast 1988-ban gyártotta le a legendás vállalat, és nem ez lett a legsikeresebb újítása.
A 22,7 méter hosszú, ötajtós járművön 229 ember fért el. A konstrukció ekkora méretekkel azonban nem működött tökéletesen. A tesztüzem Budapesten a 61E, illetve Pécsett a 7-es busz vonalán zajlott. A próbafutások során a sofőrök a jármű lassúságára, kilengéseire, nehéz gyorsulására és kanyarodására panaszkodtak.
A 293-as számos hazai és külföldi kiállítást is megjárt, végül azonban nem gyártottak belőle többet, az Ikarus mátyásföldi telephelyére került. Itt aztán a Rába motor helyett egy új, hathengeres, 280 lóerős MAN dízelmotort kapott, de a belső terét is átalakították, átfestették. Végül egy teheráni cég vásárolta meg, és az utat Iránba „saját lábán” tette meg.
Bár egy 2005-ben készült kép még fellelhető az egyetlen Ikarus 293-asról, valószínű, hogy a leghosszabb magyar busz már jó pár éve megszűnt létezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.