Komoly belső segítség nélkül aligha tudta volna megoldani a tizenkilenc fős banda, hogy a befutó szerelvényt leállítsák, összefirkálják, majd gond nélkül elhagyják a helyszínt – állítják közlekedési szakemberek. A pár perces akció kulcsmomentuma az volt, amikor a metró elhagyta a Lehel teret, ahol egész nap állt, a csoportnak tudnia kellett, mikor indul, hogy majd a Pöttyös utcai megállóban lecsaphassanak rá.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint ehhez nem egy BKV-s dolgozó segítségére volt szükség, ennyi belső segítség – találgatott a VEKE – sok pénzbe is kerülhetett. Ráadásul csak egyiküket fogták el, a többiek a szellőzőkön keresztül meglógtak. A Metróért Egyesület nem osztja a VEKE nézeteit, szerintük együttműködésre utaló jel, bizonyíték nincs.
– A támadáshoz szükséges információkat belső segítség nélkül is megszerezhették. A szerelvény parkolóhelye tudható volt, a járművek kiadásának időpontja pedig szabadon elérhető. De a Lehel téren várakozó társuk is leadhatta a drótot – magyarázza Bíró Endre, a szervezet elnöke, akinek négy évtizedes munkássága során többször meggyűlt a baja a graffitisekkel.
Az ellentmondások miatt a BKV-t is kerestük, ám részleteket csak a rendőrségi vizsgálat után ígértek. A rendőrség most egy új személyt is azonosított, a 35 éves T. Viktor ellen elfogatóparancsot adtak ki. A banda tagjai – akik között több külföldi is volt – alapesetben akár három év börtönt is kaphatnak közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt. A metrótámadás egyik elkövetője a Borsnak azt mondta, a céljuk az volt, hogy elbúcsúzzanak az utolsó olyan szerelvénytől, amit még nem újítottak fel, ezért festették le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.