Menzahangulat az új trend a selyemsálaknál

Digitálisan nyomtatott design selyemsálakat dobott piacra egy fiatal magyar csapat. A sá­lak különlegessége nemcsak az elkészítés folyamatában, de témáját illetően is figyelemreméltó. A két fiatal, Szecsi Tamás és Balázs Viola 2014 óta foglalkozik az extravagáns kiegészítők tervezésével és gyártásával.

– Mindenképpen szerettünk volna egy saját márkát tervezni – kezdi Tamás.

© vyf.hu

Nagyon sokat agyaltunk, mit csinálnánk szívesen, és mivel mindkettőnkhöz a mintatervezés áll a legközelebb, emellett döntöttünk. Az igények és a piac felmérése után a sálat választottuk. Ez többek között azért is izgalmas feladat, mert egyfajta piaci rés, javarészt nagy divatházak kiegészítő termékei.

© vyf.hu

Saját márkánkat 2014-ben terveztem az egyik textil designer barátommal, Balázs Violával. Ebben az évben debütáltunk a GomboldÚjra pályázatán, ahol a menzák inspirálták az első kollekciónkat. Egyébként el is nyertük a legjobb kiegészítőnek járó díjat. A tervezés alapjaiban Viola feladata, de az irányokat közösen jelöljük ki. A minták különlegessége, hogy a különböző mintaelemeket papírból kivágjuk, azután ezeket befotózzuk, számítógépen mintákká alakítjuk, majd fotóminőségben rákerül a selyem alapanyagra. A kendők jelenleg kétféle méretben kaphatóak, a nagyobb méret 135 cm x 135 cm, valamint a kisebb méret, amely 67 cm x 67 cm. Hamarosan debütáló kollekciónk lesz a harmadik, egyelőre annyit mondhatok róla, hogy a férfiaknak is igyekszünk kedveskedni vele.

© vyf.hu

A kollekció inspirációjául a 80-as, 90-es évek irodabelsői szolgáltak – meséli az ötletgazda, Tamás.