Aktuális

Megmenti a Peugeot-t a 308-as

Bors

Létrehozva: 2013.10.20.

Amikor 3-4 évvel ezelőtt a Peugeot tervezői hozzáláttak az új 308-as tervezéséhez, valószínűleg nem tudták, hogy 2013 végén milyen fontos is lesz majd a gyárnak ez a modell. Pedig most úgy tűnik, a legendás cég jövője is múlhat az autón.

A Peugeot évek óta küszködik, és most már odáig jutott, hogy hajlandóak tárgyalásba kezdeni kínai befektetőkkel a cég harminc százalékának értékesítéséről. Korábban ettől mereven elzárkóztak, még akkor is, ha a kínai piac a PSA Peugeot Citroën forgalmának jelentős részét teszi ki.

Az évek óta tartó válsághelyzet annak ellenére sem javult igazán, hogy a gyártó sorra jó kis modelleket dobott a piacra, a visszaeső forgalom mellett jelentős veszteségeket szenvedtek el.

A Peugeot számára az alsó-közép kategória mindig is fontos volt, forgalmuk közel felét az ide tartozó autókkal érik el. A régi 308, az új 301, a 3008 és az 5008 vagy épp a Partner mind jelzik, hogy a franciák komolyan veszik ezt a szegmenst, így nem csoda, hogy az új 308-asba apait-anyait beleadtak. Az etalon természetesen a Golf, és nyugodtan állíthatjuk: a Peugeot ezúttal nagyon megközelítette a nagy mumust.

Kívülről a gyáriak szerint egyedi, jól megkülönböztethető formát kapott a 308, rossznyelvek azonban elölről látnak benne egy kis KIA vonalvezetést, de ezt mindenki maga eldöntheti. Az biztos, hogy a 308 kompakt, jó formájú, finom megoldásokkal rajzolt karosszériája tetszetős, de a nagyobb csoda talán belül érheti az utasokat. Letisztult formavilágot, egyszerű kezelhetőséget és a kategória élvonalába tartozó komfortot álmodtak meg a tervezők, s miközben az általános méretek csupán néhány centit változtak (öt centivel alacsonyabb, két centivel rövidebb a réginél), a csomagtartó 420 literesre nőtt, és ami manapság a legfontosabb: 140 kilóval könnyebb lett az autó. 

Ennek a fogyásnak az eredményeként a motorok könnyebben, kisebb fogyasztással, így alacsonyabb károsanyag-kibocsátással mozgatják az autót, miközben a finoman hangolt futóművek remek úttartást biztosíthatnak. A kategóriatársaitól akár háromszáz kilóval is könnyebb autó persze nem áldozta fel a biztonságot a sebesség oltárán, csupán a gondosan megválasztott anyagoknak köszönhető az alacsonyabb tömeg.

Az utastér és a műszerfal középpontjában egy közel tízcolos érintőképernyő kapott helyet, ahonnan néhány ujjmozdulattal szabályozhatjuk a klímától a navigáción át a zeneközpontig az autó több funkcióját, és mindehhez elegendő egy alapfokú programozó-matematikusi továbbképzés, és néhány hetes gyakorlás.

A motorok terén két benzines erőforrás három különböző teljesítménnyel áll rendelkezésre. Az alap 1,2 literes motor mindössze 82 lóerőt prüszköl ki magából, ezzel persze nem válik versenyautóvá a 308, de a könnyebb karosszéria miatt használható. Az 1,6-os nagyobb testvérek már 125 és 155 lóerőt teljesítenek.

A dízelek közül az 1,6 literes motor alapváltozatban 92 lóerős, míg a start/stop technikával is ellátott eHDi már 115 lóerőt teljesít.

A Peugeot nemcsak minőségével, de árával is szeretné meggyőzni potenciális vásárlóit. A kezdő ár 4,29 millió forint, persze az 1,2 literes benzines motorral, de már klímával, központi zárral, kormányról vezérelhető hifivel, hat légzsákkal és számos további extrával (Access felszereltség). A nagyobb kereslet az Active felszereltség iránt várható, ennek felára már 460 ezer forint. 

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17159518_auto_resized.jpg
origo.hu

Ezek a vidámparkok nagyon közel vannak, és óriási élményt nyújtanak

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27466_resized.jpg?avcount=1714145111
origo.hu

Háborús üzenetet küldött Oroszország Amerikának

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17155020_auto_resized.png
metropol.hu

Szoboszlai edzője mindenkit átvert? Kiszivárgott Klopp titkos terve

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17160160_auto_resized.jpg
vg.hu

Balaton: öntik a piacra az északi parti ingatlanokat, egyre nagyobb a különbség az árakban

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17163279_auto_resized.jpg
ripost.hu

Lehetetlen teszt, ha megfejted az emberek 1 százalékába tartozol

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27463_resized.jpg?avcount=1714145111
origo.hu

G.w.M hatalmas titkot árult el születendő kisfiáról

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27151_resized.jpg?avcount=1714145111
she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1714145111
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27468_resized.jpg?avcount=1714145111
origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/u7ptSj9iRCOm-kNdbpSuZodFbrk4Lvzph-Ia1iIi0h8/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ExOGMwZTBmNDM4ODQwNjk4NzZiYTk5YzgxNzBhNzQw.webp
Szívszorító

„Sírva közöltem vele a hírt" – meg vannak számlálva a 14 éves Melissza napjai

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/rY20EyB4faUdCPlN99uFoVebqbPYQnH255iAVk-AxvQ/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMyZDczMmIzOWVlYTQzYmQ4ZWNmMmNkMDM2OWExNGJk.webp
Betegség

„Arra jött be, hogy üvöltök és bőgök” - kitapintott egy csomót, sokkoló diagnózist kapott Piros