Lezuhant egy kisrepülő Tatabányánál

A gépet órákig nem találták a radaron, majd kiderült, a földbe csapódott. Egy ember meghalt, egy másik megsérült.
A gépet órákig nem találták a radaron, majd kiderült, a földbe csapódott. Egy ember meghalt, egy másik megsérült.

Vasárnap délelőtt eltűnt egy kisrepülő Tatabánya térségében, a gépet a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatának bevonásával keresték - közölte a Honvédelmi Minisztérium az MTI-vel.

A Magyar Honvédség közlése szerint a Cessna 152 típusú gép vasárnap reggel Gödöllőről szállt fel, majd Tatabánya térségében elveszítette a kapcsolatot a földi irányítással, ezért a HungaroControl 11 óra 30 perckor kérte a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatának segítségét. A pápai légi kutató-mentő szolgálat 12 óra 35 perckor találta meg a lezuhant kisgépet Ágostyán községtől 5 kilométerre. A kutató-mentő helikopter a roncs közelében leszállt, megkezdte a bajba jutottak mentését.

Gányai Balázs, a Komárom-Esztergom megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense azt közölte az MTI-vel, hogy a balesetben egy ember meghalt, egy pedig megsérült.

Bóth Lajos, a gödöllői repülőtér vezetője az MTI érdeklődésére azt a tájékoztatást adta, hogy a gép kiképző repülésre szállt fel reggel. A reptérvezető a gépen utazó két emberről nem adott felvilágosítást, annyit tett csak hozzá, hogy a Cessna 152 típusú gép Magyarországon az egyik legelterjedtebb típus az oktatásra.

Az egyik angol nyelvű, repüléssel foglalkozó portál adatai szerint az amerikai gyártású Cessna 152-est 1977-től 1985-ig gyártották. A kétüléses repülőgépet 108 lóerős motorral szerelték fel, végsebessége 200 kilométer óránként (108 csomó), tömege 513 kilogramm, szárnyfesztávolsága 10,2 méter, hatótávolsága 575 kilométer. A típust elsősorban pilótaképzésre használják, de magánképként is népszerű. Az Egyesület Államokban és Franciaországban is gyártott kisgépből típustársával, a 150-essel együtt több mint 31 ezer készült 27 év alatt.